Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság a legsúlyosabb, úgynevezett fekete dobozos figyelmeztetés elhelyezését fontolgatja a Covid–19 vakcinák dobozán.
Közel a katasztrófa ezekben a magyar megyékben: óriási a kilátástalanság, sokan ezt már nem bírják
A Pénzcentrum idén is elkészítette Nagy Boldogságfelmérését, melyből kiderült, hogy érezzük magunkat a bőrünkben mi, magyarok, mennyire vagyunk elégedettek az életünkkel. A cikksorozat harmadik részében többek között azt néztük meg, milyen hatással van életünkre az infláció.
A Pénzcentrum oldalán idén év végén is elindítottuk szokásos felmérésünket, a Nagy Boldogságkutatást, hogy kiderüljön, az ország melyik részében élnek a legboldogabb magyarok. Elemzésünk első részében egy általános boldogságképet festettünk fel, megrajzoltuk a térképet, megnéztük, szubjektíven hogy értékelik olvasóink saját egészségügyi állapotukat és az anyagi helyzetüket. A második részben a társas kapcsolatok minőségét, az önmegvalósítás fokát és a karrier kérdéseit jártuk körül. A mostani befejező részbe pedig azt nézzük meg, mennyire frusztrál minket a politikai közbeszéd és a 2023-as áremelkedések mértéke.
Mennyire frusztrál a hazai politika és közbeszéd?
A politika és a politikai közbeszéd, ha bevalljuk, ha nem mindnyájunk életére hatással van, így vagy úgy, de befolyásolja a mindennapjainkat, ez elől nem lehet kitérni. A megkérdezettek 10-es skálán átlagban 6,8 pontot adtak, ami viszonylag magas szám, igaz úgy tűnik, valamivel jobb a helyzet, mint tavaly volt, akkor ugyanis 7-es lett az átlag.
Nem egyforma azonban az eloszlása, mindenki más mértékben frusztrált. Életkor szerinti megoszlásban leginkább a 64 év felettiek, legkevésbé pedig a 45 és 55 év közöttiek. Iskolai végzettség szerint azt találtuk, minél több időt töltött valaki az iskolapadban, annál érzékenyebben érinti a politika és a közbeszéd stílusa: míg a legfeljebb általános iskolát végzettek 5,8-as átlagértéket adtak erre a kérdésre, addig a legmagasabb tudományos fokozattal rendelkezők már 7,3-at, ami lényegesen magasabb
Foglalkozás szerint is megvizsgáltuk a kérdést: az jött ki, hogy legkevésbé a közmunkát végzőket, leginkább pedig a közalkalmazottakat és a nyugdíjasokat nyugtalanítja a jelenlegi helyzet.
Az áremelkedések milyen hatással vannak az általános hangulatodra?
Az előrejelzés szerint idén várhatóan a nettó nominális átlagkereset 13,8%-kal növekedhetett, viszont közben az infláció éves szinten 17,6% lehetett. Ennek következtében. A reálbérek 3,3%-kal csökkentek 2023-ban a kormány saját számításai szerint is – ez mindannyiunk életére hatással van.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A térképet nézve az látszik, hogy legkevésbé a fővárosiakat viseli meg az infláció, ők mindössze 6,6-os értéket nyomtak átlagosan – ez nem is csoda, hiszen Budapesten a legmagasabbak az átlagkereset. Második legelégedettebb vármegye, Békés, a harmadik pedig Győr-Moson-Sopron. Ahol a legjobban frusztráltak az emberek az pedig Tolna, Jász-Nagykun-Szolnok és Bács-Kiskun vármegye.
Legmagasabb iskolai végzettség szerint vizsgálva azt az eredményt kaptuk, miszerint a kevésbé iskolázottakat lényegesen jobban frusztrálja az áremelkedés, ők átlagosan 7,1 pontot adtak, csak úgy, mint a legfeljebb középiskolát végzők. Egyre több elvégzett iskolai évvel ez a szorongás valamelyest csökken.
Kor szerinti megoszlásban túl nagy különbség nincsen, de az jól látszik, legkevésbé a 25 év alattiakat, leginkább pedig a 64 év felettieket szorongatja az infláció.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








