A közel egy méteres vörös gabonasiklót egy dunaújvárosi lépcsőház hátsó ajtajának rácsán fedezték fel.

Ma Magyarországon tízből hét háztartásban (71%) él házikedvenc, és az otthonok közel felében (47%) tartanak kutyát. A kisállatok tartása és a menhelyekről történő örökbefogadási hajlandóság a világjárvány időszaka alatt jelentősen megnőtt, 2020 márciusa óta átlagosan csaknem 17 százalékkal növekedett a kutyatartók száma - derült ki egy friss kutatásból.
Az Ipsos MORI legfrissebb, 8 európai országban (Ausztria, Belgium, Dánia, Magyarország, Olaszország, Spanyolország, Svédország és Románia) végzett felmérése alapján hazánkban és Romániában nőtt a legnagyobb mértékben a kisállattartó háztartások száma. A növekedés elsősorban a korábban is állatot tartó háztartásokban figyelhető meg, a járvány első hullámában (2020. március és 2021. február között) az új kutyát befogadók majdnem négyötödének (78%) már volt kutyája a Covid-járvány előtt is, a második hullámban (2021. márciusától) pedig 3-ról 6 százalékra nőtt azon új kutyatartók száma, akiknek a járványt megelőzően nem volt négylábú háziállatuk.
A felmérés megerősítette az örökbefogadások kapcsán fennálló egyik legfőbb problémát, miszerint az új állattartók leginkább kölyök vagy fiatal kutyákat fogadnak örökbe. 2021. márciusa óta az örökbefogadott kutyák 38 százaléka egy évnél fiatalabb, 24 százaléka pedig 1-2 éves, tehát az új kutyatartók majdnem kétharmada (62%) fiatal négylábút fogadott örökbe. Ez a menhelyek számára folyamatos problémát jelent, hiszen a hozzájuk kerülő állatok nagy része már nem fiatal kutya, így néhányuk akár az egész életüket az állatotthonokban töltik.
Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontjának (JRC) publikációja szerint európai szinten megduplázódott a magukat magányosnak valló emberek száma a járvány kitörése óta, pedig az állattartás megóvhat minket az egyedüllét érzésétől. A menhelyek tapasztalatai azt mutatják, hogy a középkorú és az idősebb emberek a fiatalokkal ellentétben nyitottabbak a korosabb kutyák örökbefogadására. Az idősebb kutyák mozgásigénye már jelentősen alacsonyabb, nyugodtabbak, és általában már elsajátították a legfontosabb készségeket és utasításokat, így ők tökéletes választás az idősebb, esetlegesen magányosabb generáció számára.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


