Törpe víziló (Choeropsis liberiensis) született április 9-én a Szegedi Vadasparkban.
Ma Magyarországon tízből hét háztartásban (71%) él házikedvenc, és az otthonok közel felében (47%) tartanak kutyát. A kisállatok tartása és a menhelyekről történő örökbefogadási hajlandóság a világjárvány időszaka alatt jelentősen megnőtt, 2020 márciusa óta átlagosan csaknem 17 százalékkal növekedett a kutyatartók száma - derült ki egy friss kutatásból.
Az Ipsos MORI legfrissebb, 8 európai országban (Ausztria, Belgium, Dánia, Magyarország, Olaszország, Spanyolország, Svédország és Románia) végzett felmérése alapján hazánkban és Romániában nőtt a legnagyobb mértékben a kisállattartó háztartások száma. A növekedés elsősorban a korábban is állatot tartó háztartásokban figyelhető meg, a járvány első hullámában (2020. március és 2021. február között) az új kutyát befogadók majdnem négyötödének (78%) már volt kutyája a Covid-járvány előtt is, a második hullámban (2021. márciusától) pedig 3-ról 6 százalékra nőtt azon új kutyatartók száma, akiknek a járványt megelőzően nem volt négylábú háziállatuk.
A felmérés megerősítette az örökbefogadások kapcsán fennálló egyik legfőbb problémát, miszerint az új állattartók leginkább kölyök vagy fiatal kutyákat fogadnak örökbe. 2021. márciusa óta az örökbefogadott kutyák 38 százaléka egy évnél fiatalabb, 24 százaléka pedig 1-2 éves, tehát az új kutyatartók majdnem kétharmada (62%) fiatal négylábút fogadott örökbe. Ez a menhelyek számára folyamatos problémát jelent, hiszen a hozzájuk kerülő állatok nagy része már nem fiatal kutya, így néhányuk akár az egész életüket az állatotthonokban töltik.
Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontjának (JRC) publikációja szerint európai szinten megduplázódott a magukat magányosnak valló emberek száma a járvány kitörése óta, pedig az állattartás megóvhat minket az egyedüllét érzésétől. A menhelyek tapasztalatai azt mutatják, hogy a középkorú és az idősebb emberek a fiatalokkal ellentétben nyitottabbak a korosabb kutyák örökbefogadására. Az idősebb kutyák mozgásigénye már jelentősen alacsonyabb, nyugodtabbak, és általában már elsajátították a legfontosabb készségeket és utasításokat, így ők tökéletes választás az idősebb, esetlegesen magányosabb generáció számára.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza
- Rémes hír látott napvilágot Szoboszlai Dominikról, de…
- Európa-liga élőben: csodát kellene tennie a Liverpoolnak a továbbjutáshoz
- Egyedülálló intenzív képzést indít a Mathias Corvinus Collegium a jövő vezetői számára
- Leomlott az egykori koppenhágai tőzsde főhomlokzata