Az építőiparban 2025-ben a csökkenő megrendelések mellett a munkaerő megtartása jelentette a legnagyobb kihívást.
Robbant az albérletpiac, nagyon nem mindegy hol bérelsz: 270-szeres különbség is lehet az árakban
A felsőoktatási ponthatárok kihirdetésével csütörtökön elindult a főszezon az albérletpiacon, a tanévre készülő diákok egy része a következő napokban, hetekben keres magának bérelhető lakás országszerte. Az ingatlan.com pedig a szezonnyitás apropóján összegyűjtötte az albérletpiaci legeket a 18 ezer hirdetésből álló kínálatból.
Július közepén a legolcsóbb kiadó lakóingatlan az országos kínálatban a Hajdú-Bihar megye határához közel eső Darvason található: az ottani 100 négyzetméteres lakásért havonta 20 ezer forintot kér az önkormányzat. Bár kétségtelenül alacsony ár az országos díjakhoz képest, a debreceni egyetemistáknak valószínűleg ez nem az igazi, mert a megyeszékhely tömegközlekedéssel legalább 2 órás távolságban van. A legolcsóbb egyetemvárosi albérlet egy kifejezetten egyetemistáknak ajánlott 60 négyzetméteres, 2 szobás dunaújvárosi panellakás, amelynek a bérleti díja 40 ezer forint havonta.
Bár Budapesten bőven 140 ezer forint a havi átlagos bérleti díj,
majdnem ezer ingatlan 100 ezer forintnál olcsóbban bérelhető. A legalacsonyabb bérleti díjú fővárosi albérlet a XV. kerületben található, a Szentmihályi úton lévő 23 négyzetméteres ingatlanért 60 ezer forintot szeretne kapni a bérbeadó. A legkisebb lakást a Blaha Lujza térnél kínálják kiadásra havi 65 ezer forintért: egy szupermini garzonról van szó, mindössze 9 négyzetméteres. Nem csak a pesti, hanem a budai oldalon - mégpedig a II kerületben - is van hasonlóan pici garzon, amely 10 négyzetméteres, és havonta 85 ezer forint fejében lehet kibérelni.
A másik véglet
Az ország legdrágább albérlete egy majdnem 1900 négyzetméteres telekkel rendelkező, összesen 760 négyzetméter alapterületű, 10 szobás rózsadombi családi ház. A tulajdonos havonta 15 ezer eurót, azaz mostani árfolyamon majdnem 5,4 millió forintot kér. Ha csak szobákra vetítjük a bérleti díjat, akkor is több mint félmillió forint lenne.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az élmezőnyben szerepel még egy kiadó - egyben egyébként 2 milliárd forintért eladó – kastély is, amely a budapesti II. kerületben található: a tulajdonos 4 millióért adná ki havonta, cserébe 26 szoba van benne plusz két önálló lakás tartozik hozzá majdnem 5000 négyzetméteres telken.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








