Karácsonyi menü ötletek: hagyományos, egyszerű, bonyolult és diétás karácsonyi ételek mindenkinek, aki még nem tudja, mit főzzön karácsonyra. Nálatok mi lesz a menü?
2017 első négy hónapjában 28 904 gyermek született, 1,4%-kal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A 49 177 halálozás - az év eleji jelentős halálozási többlet miatt - 13%-kal haladta meg a 2016. január-áprilisi időszak haláleseteinek a számát. A természetes fogyás 20 273 fő volt, 5996-tal több az egy évvel korábbinál.
Az év első négy hónapjában 28 904 gyermek jött világra, ami 411-gyel, 1,4%-kal maradt el a 2016. január-áprilisi születésszámtól. A csökkenés részben azzal magyarázható, hogy 2016 szökőév volt, így az idén egy nappal rövidebb volt a vizsgált időszak. A szökőnaphatástól megtisztított születésszám kisebb mértékben, mindössze 0,6%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest - áll a Központ Statisztikai Hivatal közleményében.
A halálozások száma 2016 szeptembere óta folyamatosan meghaladja az előző év azonos havi értékét. 2017. január-áprilisban 49 177-en vesztették életüket, ami nagymértékű, 13%-os emelkedést, számszerűen 5585-tel több elhunytat jelent 2016 azonos időszakához viszonyítva. A szökőnaphatást figyelembe véve a halálozások számának emelkedése jelentősebb mértékű, 14% volt. Ezen belül januárban 26, februárban 23, márciusban 4,2, áprilisban pedig már csak 1,1%-kal többen vesztették életüket, mint az előző év azonos hónapjában. A 2017. év eleji jelentős halálozási többlet hátterében - a két évvel ezelőtti folyamatokhoz hasonlóan - most is a tetőző influenzajárvány állhatott.
A házasságkötések számának hosszabb időszak óta tartó nagymértékű emelkedése megtorpant, és 2017 első négy hónapjában mérséklődött az egy évvel korábbihoz képest. Az év első négy hónapjában anyakönyvezett 9487 frigy 9,4%-kal, számszerűen 988-cal volt kevesebb az előző év azonos időszakához képest. A szökőnaphatás figyelembevételével a házasságkötések számának visszaesése kisebb mértékű, 8,8% volt. Ezen belül, különösen a szezonon kívül eső februári hónap csökkenése volt meghatározó, amikor a házasságkötések kiigazított száma 13%-kal mérséklődött.
Ezer lakosra 9,0 élveszületés és 15,3 halálozás jutott. Az előbbi nem változott, az utóbbi 1,9 ezrelékponttal magasabb volt az előző év azonos időszakára számított értéknél, ennek eredményeként a természetes fogyás 1,9 ezrelékponttal, 6,3 ezrelékre emelkedett. Az év első négy hónapjában ezer élveszületésre 3,8 csecsemőhalálozás jutott, ami 0,5 ezrelékpontos visszaesést jelent az előző év január-áprilisi időszakhoz képest. A házasságkötési arányszám 2,9 ezrelékes értéke 0,3 ezrelékponttal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








