Ónos szitálás is lehet ma, a hőmérséklet nem növekszik érdemben az ország területének jelentps részén.
Vajon lakáspiaci szempontból van-e jelentősége az utcaneveknek Magyarországon? Lehet-e például árelőnye a víz közelségét jelző névtábláknak, vagy az olyan, a beépítés jellegére utaló közterületeknek, mint például a fasor vagy a sétány - keresték a választ egy friss elemzésben.
- fejtegeti "Lakáspiaci Mozaik - számok nyelvén a magyar ingatlanpiacról" c. kísérőkiadványában az ELTINGA Ingatlanpiaci Kutatóközpont.
Könnyen megfejthető a ZILLOWSZTORIK, "Mit rejt az utcanév?" c. fejezetének példája a víz közelségére utaló utcanevekről. Amerikában a víz közelségét jelző utcanevek - mint például az "Ocen" (óceán) vagy a "Lake-shore" (tópart) - tényleg megjelenítik a vízparti ártöbbletet. Hasonlóképpen gondolhatjuk, hogy a víz közelségéből eredeztethető Magyarországon is a rakpartok 77 százalékos árelőnye az utcákhoz képest.
A közterületek típusa jelezheti a beépítés során kialakított városrész jellegét is, így Amerikában az elit környéket sejtető "way" (sor) vagy "place" címen elhelyezkedő ingatlanok több százalékkal drágábbak a közhelyes "street"-hez (utca) képest. Csakúgy, mint
Számos olyan összefüggés akad azonban, amelyre nem nyújt kézenfekvő magyarázatot az elnevezés története - állapítják meg a hazai kutatók. Eleve rejtélyes, hogy miért ritka a Kond és Töhötöm nevű utca, a hét vezér többi tagjáról elnevezett utcákhoz képest. A többiek árait összehasonlítva viszont talán nem meglepetés, hogy a fejedelem nemcsak a csatában, hanem az ingatlanárakban is az élen áll: Álmos vezér utcái 37 százalékkal drágábbak, mint a többi vezéré.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kártyavárként omlik össze azonban a hősök jelentőségével való összefüggésről alkotott elmélet, amikor a királyok neveit viselő utcákat vesszük górcső alá. Szent László 32, Nagy Lajos 21, Károly Róbert pedig 11 százalékkal drágább fontosságában verhetetlen első királyunknál, Szent Istvánnál.Hunyadi Mátyás és Könyves Kálmán neve szintén jól cseng a történelemben, de amikor a lakáspiacontalálkozunk velük, óvatosságra int, hogy az államalapítóhoz képest 25 százalékos diszkottal forognak a róluk elnevezett utcák otthonai.
De elgondolkodtató az is, vajon mitől drágábbak a Nárcisz, Viola, Liliom nevű utcákban a lakások, mint a Rózsa, Szegfű és Ibolya utcákban? És ha már április végén járunk, akkor megfejtésre vár az a kérdés is, vajon a Tavasz utcák miért olcsóbbak 37 százalékkal a másik három évszakhoz képest?
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








