Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
A legnépszerűbb utónevek listáját még mindig az Anna és a Bence vezeti, azonban egyre több féle nevet jegyeztetnek be évente.
Még mindig az Anna és a Hanna, valamint a Bence és a Máté a legnépszerűbb utónév. A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Nyelvtudományi Intézetének tudományos munkatársa szerint nagyon sok megkeresést kapnak hetente új keresztnevek bejegyzése miatt, de ezeket csak akkor fogadják el, ha megfelelnek a szigorú jogszabályoknak.
Havonta bővül az adható utónevek listája, a legfrissebb megtalálható a Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézetének honlapján. A szervezethez hetente 10-15 új kérvény érkezik, ami sokahhoz képest, hogy a születések száma csökken.
A megkeresések között gyakori, hogy a szülők egy becenévi alakot szeretnének a gyermeknek adni, meglévő nevet idegen helyesírással szeretnének leírni, és egy külföldi név alakváltozatát kívánják bejegyeztetni. Az elfogadásra szigorú szabályok vonatkoznak, például csak magyar helyesírással leírható nevek anyakönyveztethetők, lányoknak női, fiúknak férfi nevet lehet adni, emellett a Nyelvtudományi Intézet 14 alapelvet fogalmazott meg.
- mondta Raátz Judit az MTA tudományos munkatársa. Ugyanakkor nem javasolták a Bolívia bejegyzését, mert uniszex név. Szintén nem fogadták el a Katta és az Ildiko neveket a rossz helyesírás miatt. A legnépszerűbb utónévnek a lányoknál az Anna, a Hanna és a Jázmin számít, míg a fiúknál évek óta a Bence és a Máté a legnépszerűbb. A szülők egyre gyakrabban választanának sorozatból, fantasyregényból vagy rajzfilmfigurák után nevet gyermekeiknek - tette hozzá a Nyelvtudományi Intézet tudományos munkatársa.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








