0 °C Budapest

Igénytelen hirdetés: így inkább ne áruld a lakásod! + fotók

2015. január 29. 11:26

Rengeteg az igénytelen, inkább vevőtaszító, mint csalogató ingatlanhirdetés az interneten. Vannak azonban üdítő példák is, amelyektől érdemes tanulni. A Pénzcentrum ezúttal egy pocsék és egy remek hirdetést hasonlított össze.

Pocsékabbnál pocsékabb ingatlanhirdetésekben tobzódhatunk a legismertebb hazai hirdetési portálokon. Pedig egy jó hirdetés aranyat ér. Mivel a vevőcsalogatás elengedhetetlen feltétele egy ingatlan eladásának (is!), ezért érdemes elkerülni az elrettentő szarvashibákat. A lakás eladhatóságát ugyanis egyértelműen felgyorsítja, ha tökéletes a hirdetés, így ugyanis az kitűnik a tömegből. Arról nem is beszélve, hogy a több érdeklődő az árat is magasan tarthatja.

A következőkben két hirdetést veszünk górcső alá; egy pocsék és egy kiváló budapesti hirdetés segítségével mutatjuk be, hogyan is kell(ene) meghirdetni egy lakást. Az összehasonlításhoz az Otthontérkép adatbázisából szemezgettünk.

A fotó!

Ma már alapvető, hogy az ingatlanról kép is fel legyen töltve a hirdetési portálra. Egy-egy rossz kép láttán viszont nem csoda, ha elmegy az érdeklődő kedve a lakás megtekintésétől. Éppen ezért érdemes lehet megfontolni, egy profi fotós szerződtetését; egy jól komponált kép ugyanis már fél siker.

3 tipp, ha nincs pénzed profi fotósra

  • 1. Legyen rend! A rendetlenség azon túl, hogy nem kelt jó benyomást, optikailag még kicsinyíti is a teret. Érdemes figyelmet fordítani a fürdőszobára és konyhára, melyek állapota sok esetben jelentősen ront az eladhatóságon, és az ingatlan vételárán is.
  • 2. Mit fotózzunk, s mit ne? A lakószobákat mindenképp, s a jó állapotú konyhát, s fürdőt is érdemes lekapni. Nem tanácsos viszont olyan képet készíteni, melyen hangsúlyosan láthatók az ingatlan szerkezeti hibái (repedés, beázás, penészesedés). Emberek ne szerepeljenek a fotókon!
  • 3. Mikor fotózzunk? Napfényes lakások esetén nappal, sötét lakásoknál viszont vagy akkor, amikor a lehető legtöbb fény érkezik, vagy pedig este, amikor a világítással, s megfelelő módon használt vakuzással lehet játszani.

Amennyiben már megvannak a vállalható felvételek a lakásról, érdemes kiválasztani a legjobbakat. Ne essünk azonban túlzásokba. Használjuk ki az adott hirdetési portál által megengedett maximálisan feltölthető darabszámot (ahol fizetni kell ezért, 4-5 képre ott is mindenképp érdemes költeni). Az általunk választott hirdetések esetében jól látható a különbség, míg az egyik tökéletesen kihasználja a portál adottságait (ingyenesen 10 képet lehet feltölteni az Otthontérképre), addig a másik 2 pocsék, rosszul komponált fotóval operál.

Az alaprajz!

Még ma is számtalan olyan hirdetéssel lehet találkozni, amely nem tartalmazza a lakás alaprajzát, holott ez az ingatlan talán legfontosabb jellemzője. Az általunk választott pocsék hirdetés tökéletes példa erre; alaprajz nuku. De számos olyan hirdetéssel is találkozni, ahol jobban járnánk, ha nem lenne alaprajz. Fontos ugyanis, hogy megfelelőek legyenek a méretarányok, hiszen az elrendezés és az egyes helyiségek mérete meghatározó lehet a döntés meghozatalakor. Éppen ezért érdemes szakértő segítségét kérni, egy építész például néhány óra alatt felméri a lakást, és elkészíti az alaprajzot. A kiválónak ítélt hirdetésünknél jól látszik, hogy szakértő keze van a dologban (lásd az alábbi képen).

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 129 100 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,39%,  a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az UniCredit Banknál 9,7%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Töltsd ki az adatlapot!

Alapvető hiba, hogy a hirdető nem tölti ki megfelelően az adatlapot. Az olyan részletinformációk, mint például a fűtés típusa, az energiatanúsítvány betűjele, az ingatlan állapota, belmagassága, vagy éppen tájolása mind-mind számítanak az értékesítés folyamatában. Hiába hallgatjuk el ezeket, egy magára (és pénztárcájára) valamit is adó vevő ígyis-úgyis rákérdez majd ezekre. Az általunk választott ingatlanoknál jól látható a kontraszt, míg a profi hirdetésnél minden szépen ki van töltve, addig a másiknál kb. semmi. Az is minimum érdekes, hogy míg a pocsék hirdetés adatlapján földszintinek van jelölve az ingatlan, addig a szöveges részben már első emeleti (lásd az alábbi képen).

Az ajánló szöveg!

Hemzsegnek a hazai ingatlanhirdetések a helyesírási hibáktól, illetve a rosszul fogalmazott mondatoktól. Amennyiben ezt elkerüljük, már nincs sok gondunk. A szövegben érdemes kitérni olyan egyéb részletekre is, amik az alapbeállításoknál nem kínált fel az adott portál. Ilyenek lehetnek a környék infrastruktúrája, vagy éppen a lakás korábbi felújításának részletei. Ne vigyük azonban túlzásba a foglmazást, senki sen kíváncsi az ömlengésre.

Ne hazudj!

Az adatlap megfelelő kitöltése és az ajánló szöveg után érdemes kitérni egy nagyon fontos "apróságra". Az ingatlanhirdetések nagy részénél tapasztalható, hogy a tulajdonos (vagy ingatlanos) megszépíti a tényeket, vagy elhallgat kellemetlen részleteket. Ez viszont nagyon rossz üzletpolitika, legkésőbb az első bejáráskor kiderül az igazság. Így hamar hiteltelenné válunk a potenciális vevő szemében.

Az ár!

Bár az érdeklődők szempontjából talán ez a legfontosabb, mégis a legnehezebben megfogható kérdés a kínálati ár. A kínálati ár ugyanis rengeteg dologtól függ. Az árképzésnél talán az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetünk az, ha érzelmeink vezérelnek és jelentősen túlárazzuk az ingatlant. Ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes a tervezettnél valamivel magasabb árat beállítani, így ugyanis lesz miből alkudnia a vevőnek a későbbiekben. Érdemes a reklámokból már jól ismert praktikát is alkalmazni; például ha 20 millió körül szeretnénk eladni az ingatlant, akkor állítsunk be 19,9 milliós árcédulát.

NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 30. hétfő
Martina, Gerda
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?