6 °C Budapest

Kezdjük megszeretni a netes számlafizetést

2014. szeptember 29. 13:37

Egyre többen választják a bankkártyás és a netbanki fizetést azok közül, akik számláik kiegyenlítéséhez papíralapúról elektronikus fizetésre térnek át. Míg a csoportos fizetési megbízást használók száma stabilan tartja magát, az elektronikus számlafizetés terjedésével többségbe kerültek a bankkártyás és internetbanki számlafizetések, tehát fordulóponthoz érkeztünk el ebben. Az elektronikus számlafizetés harmadik generációját a mobiltelefonos fizetés képviseli, amelynek használata gyorsuló ütemben terjed - derül ki a Díjnet közleményéből.

Alig öt év alatt megtízszereződött az elektronikus számlafizetési rendszereket használók száma; csupán a Díjnet esetében az elmúlt öt évben átlagosan évente 60 százalékkal bővült a regisztrációk köre és ma már 300 ezer felett jár. Mindez a kényelmi és a biztonsági szempont mellett annak köszönhető, hogy az online számlaügyintézés ingyenes, a számlák kiegyenlítése pedig a felhasználó által választott fizetési módtól függően ingyenes vagy kifejezetten alacsony költséggel jár. Az összehasonlítás kedvéért, három darab 10 ezer forintos számlával számolva a fizetés internetes kártyás vásárlással a legtöbb hazai bank aktív bankolásra ajánlott számlacsomagjaihoz kapcsolódó bankkártyával díjmentes, csoportos beszedési megbízással a három tranzakcióra összesen körülbelül 100 forint, az online átutalás díja - a tranzakciós illetékkel együtt - összesen mintegy 200 forint, miközben a papíralapú, készpénzes számlafizetés költsége a készpénzfelvételi díjak miatt jelentősen meghaladhatja az online tranzakciók díjait.

A számláikat az interneten kezelők mára több százezresre bővült körének többsége a papíralapú számlafizetést eleinte csoportos fizetési megbízással váltotta ki; a Díjnet felhasználói körében is ez volt a leggyakoribb fizetési forma. Az elektronikus fizetések terjedésével azonban jelentősen változott a helyzet: két éve a bankkártyás és a netbanki fizetések aránya együtt tett ki annyit, mint a csoportos fizetési megbízásoké, ma viszont

a bankkártyás fizetés nemcsak átvette a vezetést, de az internetbankon keresztül történő számlafizetéssel együtt már kétszer olyan gyakori, mint a csoportos fizetési megbízás.

A 95 százalékos pontosságú csoportos fizetési megbízás mellett a két leggyakrabban választott fizetési mód, a bankkártyás és az internetbankon keresztüli fizetés a "legpontosabb": ezek 75, illetve 77 százaléka érkezik be időben a szolgáltatóhoz. Az elektronikus számlafizetés harmadik generációját, a mobilfizetési lehetőséget használók esetében a pontos számlafizetés aránya kiemelkedően magas, 87 százalékos. A Díjnetet használók 17 százaléka választ a cégtől független fizetési formát, vagyis egyedi banki átutalást.

Az interneteléréssel rendelkező hazai háztartások által használt összes fizetési mód közül még mindig a leggyakoribb a készpénz és a csekk; a készpénzt a megkérdezettek 58 százaléka, a csekket 80 százaléka használja gyakran. Bár az általános kifizetéseknél már jelentős szereppel bír a bankkártyás fizetés - közvetlenül a kereskedőknél 78 százalék, az interneten 23 százalék, csoportos fizetési megbízásoknál pedig szintén 23 százalék használja bankkártyáját -, az is megfigyelhető, hogy a háztartások közel egyharmada általános fizetési szokásainál "elmaradottabb" fizetési formát használ közüzemi számlái kiegyenlítésére - ebben a tekintetben tehát bőven van még lehetőség az előrelépésre, teszi hozzá a Díjnet szakértője.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem