200 milliárd felett volt a Posta árbevétele tavaly úgy, hogy több mint kétezerrel kevesebben dolgoznak az állami cégnél.
Egyre többen választják a bankkártyás és a netbanki fizetést azok közül, akik számláik kiegyenlítéséhez papíralapúról elektronikus fizetésre térnek át. Míg a csoportos fizetési megbízást használók száma stabilan tartja magát, az elektronikus számlafizetés terjedésével többségbe kerültek a bankkártyás és internetbanki számlafizetések, tehát fordulóponthoz érkeztünk el ebben. Az elektronikus számlafizetés harmadik generációját a mobiltelefonos fizetés képviseli, amelynek használata gyorsuló ütemben terjed - derül ki a Díjnet közleményéből.
Alig öt év alatt megtízszereződött az elektronikus számlafizetési rendszereket használók száma; csupán a Díjnet esetében az elmúlt öt évben átlagosan évente 60 százalékkal bővült a regisztrációk köre és ma már 300 ezer felett jár. Mindez a kényelmi és a biztonsági szempont mellett annak köszönhető, hogy az online számlaügyintézés ingyenes, a számlák kiegyenlítése pedig a felhasználó által választott fizetési módtól függően ingyenes vagy kifejezetten alacsony költséggel jár. Az összehasonlítás kedvéért, három darab 10 ezer forintos számlával számolva a fizetés internetes kártyás vásárlással a legtöbb hazai bank aktív bankolásra ajánlott számlacsomagjaihoz kapcsolódó bankkártyával díjmentes, csoportos beszedési megbízással a három tranzakcióra összesen körülbelül 100 forint, az online átutalás díja - a tranzakciós illetékkel együtt - összesen mintegy 200 forint, miközben a papíralapú, készpénzes számlafizetés költsége a készpénzfelvételi díjak miatt jelentősen meghaladhatja az online tranzakciók díjait.
A számláikat az interneten kezelők mára több százezresre bővült körének többsége a papíralapú számlafizetést eleinte csoportos fizetési megbízással váltotta ki; a Díjnet felhasználói körében is ez volt a leggyakoribb fizetési forma. Az elektronikus fizetések terjedésével azonban jelentősen változott a helyzet: két éve a bankkártyás és a netbanki fizetések aránya együtt tett ki annyit, mint a csoportos fizetési megbízásoké, ma viszont
A 95 százalékos pontosságú csoportos fizetési megbízás mellett a két leggyakrabban választott fizetési mód, a bankkártyás és az internetbankon keresztüli fizetés a "legpontosabb": ezek 75, illetve 77 százaléka érkezik be időben a szolgáltatóhoz. Az elektronikus számlafizetés harmadik generációját, a mobilfizetési lehetőséget használók esetében a pontos számlafizetés aránya kiemelkedően magas, 87 százalékos. A Díjnetet használók 17 százaléka választ a cégtől független fizetési formát, vagyis egyedi banki átutalást.
Az interneteléréssel rendelkező hazai háztartások által használt összes fizetési mód közül még mindig a leggyakoribb a készpénz és a csekk; a készpénzt a megkérdezettek 58 százaléka, a csekket 80 százaléka használja gyakran. Bár az általános kifizetéseknél már jelentős szereppel bír a bankkártyás fizetés - közvetlenül a kereskedőknél 78 százalék, az interneten 23 százalék, csoportos fizetési megbízásoknál pedig szintén 23 százalék használja bankkártyáját -, az is megfigyelhető, hogy a háztartások közel egyharmada általános fizetési szokásainál "elmaradottabb" fizetési formát használ közüzemi számlái kiegyenlítésére - ebben a tekintetben tehát bőven van még lehetőség az előrelépésre, teszi hozzá a Díjnet szakértője.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml