A benzin beszerzési ára bruttó 5, a gázolaj nagykereskedelmi ára pedig bruttó 10 forinttal emelkedik a héten kedden.
Bár nominális értelemben soha nem tankoltak ilyen drágán a magyar autósok, a jelenlegi benzin és gázolajárak reálértéken nézve még a 2009. júliusi jövedéki adó és ÁFA emelés, illetve a 2010. januári újabb jövedéki adó emelés hatására sem futottak új csúcsra. Ez vélhetően a hazai autósokat cseppet sem vigasztalja, ahogy az a tény sem, hogy az utóbbi másfél év adóemeléseinek köszönhetően most 10%-kal (literenként hozzávetőlegesen 30 forinttal) magasabb áron tankolnak.
Nominális csúcs, de a reálérték még nem döntött rekordot
A mai 8 forintos benzinár és 6 forintos gázolajár emelés hatására soha nem látott magasságba emelkedett az üzemanyagok bruttó nagykereskedelmi listaára, így az autósok a kutakon is rekordáron tankolhatják a benzin (átlagosan valahol 353-354 forint környékén) és gázolaj (átlagosan valahol 340-341 forint környékén) literjét. A benzinár az utóbbi tíz évben 65%-kal, a gázolajár pedig közel 70%-kal emelkedett, vagyis literenként 136-137 forintos drágulást tapasztalhattunk.

Bár nominális értelemben rekordmagas üzemanyagárakról beszélhetünk, a 2000 eleji árakon számolt reálérték alapján 2000-2001-ben, valamint 2006-ban (a gázolaj esetében még 2008-ban) is magasabb benzin és gázolajárakat tapasztalhattunk. Az utóbbi másfél évben jelentősebb jövedéki adó emelésekre is sor került, de a benzin és gázolaj reálértéken nézve még mindig a 2000-es évek elején tapasztalt szintek közelében tartózkodik.

Ha nincs adóemelés, most nincs rekordár
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nem beszélnénk még rekordmagas üzemanyagárakról, ha az utóbbi másfél évben nem emelkedtek volna az adómértékek. 2009. július 1-től a jövedéki adó emelése mellett az ÁFA a korábbi 20%-ról 25%-ra emelkedett, majd 2010. januártól újabb jövedéki adóemelés sújtotta a fogyasztókat. A benzin és a gázolaj kiskereskedelmi ára mindezek hatására most hozzávetőlegesen 10%-kal magasabb, mint adóemelések nélkül.

Amennyiben a jövedéki adóemelésekre és az ÁFA emelésre nem került volna sor, úgy a benzin literjét nagyságrendileg 34, a gázolaj literjét pedig nagyságrendileg 28 forinttal alacsonyabb áron tankolhatnánk.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








