Megközelítőleg 27 000 új lakás épült 2009-ben Magyarországon. 2010-ben jóval kevesebbre számít az építőipari szakma. Az Elephant Holding összefoglalójából kiderül, mire készülhetnek azok, akik az idén kívánnak lakást vásárolni.
"Annak, hogy idén jóval kevesebb lakás építésére számítunk, az a fő oka, hogy a válság következtében a fejlesztők új projektek helyett jelenleg, a már készülőben lévő, vagy felépült lakásaik értékesítésére koncentrálnak. Ezek azonban minden bizonnyal az idei év során vevőre találnak és 2011-re keresleti piac alakulhat ki, azaz kevés új lakás közül válogathatnak majd a vevők. Ennek velejárójaként az árak is magasabbak lesznek" - magyarázta Zelei Zoltán, az Elephant Holding értékesítési igazgatója, aki szerint a lakásvásárlást tervezők most még kedvező feltételekkel kereshetnek új otthont, hiszen a sokszor kedvezményes ár mellett vonzóak lehetnek a fejlesztők által kínált egyéb extra szolgáltatások is az újépítésű lakóházakban.
A használt lakások piacán továbbra is jellemző, hogy a tulajdonosok akár 20%-os kedvezménnyel is eladják ingatlanjaikat, de ezek aránya még mindig alacsonyabb, mint azoké az eladóké, akik inkább várnak. Ugyancsak a várakozás jellemző a vevőkre, ám a szakember szerint ez hamarosan változni fog: "Ez a tendencia már egy ideje megfigyelhető a szektorban, így várható, hogy számukra előbb-utóbb napirendre kerül a lakásvásárlás. A lakásvásárlási illeték csökkenése is a vevőknek kedvez, így sokan döntenek majd úgy, hogy nem várnak tovább" - mondja a Zelei, aki szerint rosszul kalkulál az, aki további áresésre számít: az ingatlanok ára hazánkban továbbra is jóval elmarad a nemzetközi átlaghoz képest, s hosszú távon inkább az emelkedés lesz jellemző.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








