Az idei szezonban naponta és személyenként átlagosan 870 forint körül alakul a síbiztosítás díja, ami mintegy 3 százalékkal haladja majd meg az előző szezon 845...
Főként otthoni elfoglaltságokkal töltik ki megnövekedett szabadidejüket a magyar nyugdíjasok, nyaralásra és szórakozásra szinte alig marad pénzük. A hazai 65 év felettiek így feleannyi időt töltenek üdüléssel, mint az európai átlag, és kevesebb, mint ötöd akkora összeget fordítanak erre a célra. Más területeken is rosszabb az idős magyarok helyzete: sokuknak futja húsételre, és még többen vannak, aki nem tudnának fedezni egy váratlan kiadást.
Az otthonlétre rendezkednek be a magyar nyugdíjasok, mert nincs pénzük szórakozásra, kikapcsolódásra. Nyaralásra ötödannyit sem fordítanak, mint egy átlagos európai nyugdíjas - állítja a CIG Pannónia legfrissebb elemzése. Ellenben kedvező irányba látszik formálódni a magyarok szemlélete: egyre többen takarékoskodnak és kötnek nyugdíjbiztosítást - a CIG Pannónia például pár hónap alatt 300 millió forintos állományt szerzett. Ez jórészt a januárban bevezetett adókedvezménynek köszönhető.
Nyaralásra már nem futja
Mire költenek a nyugdíjasok, mire lesz pénzük a jövő nyugdíjasainak? - ezekre a kérdésekre kereste a választ a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. szakértőinek legfrissebb elemzése. A hazai és nemzetközi statisztikákat feldolgozó elemzés megállapította: főként otthoni elfoglaltsággal töltik ki megnövekedett szabadidejüket a magyar nyugdíjasok. Naponta átlagosan majdnem kétszer annyi időt (144 percet) töltenek a TV előtt, és másfélszer annyit (45 percet) olvasnak, mint a foglalkoztatottak.
KATTINTS! Sosem találod ki, mire megy el a magyar nyugdíjasok pénze...
Ez a fogyasztásuk szerkezetében is megmutatkozik: a több otthonlét az egyik magyarázata, hogy többet költenek a lakásfenntartásra és az otthon elfogyasztott élelmiszerekre, mint a dolgozók (utóbbira közel havi 20 ezer Ft-ot költenek). Az időskor emellett kényszerűen a gyógyszer és egyéb egészségügyi kiadások növekedésével is jár (átlagosan több mint 7200 Ft havonta). A több szabadidő ellenére kevesebb pénzt fordítanak kultúrára, szórakozásra (havi 5000 Ft-nál kisebb összeget), és kevesebb jut éttermi fogyasztásra, nyaralásra is (havonta átlag 1400 Ft).

Lemaradva az uniós átlagtól
A 65 év feletti magyar lakosság feleannyi időt tölt üdüléssel, mint az európai átlag, és kevesebb, mint ötöd akkora összeget fordít erre a célra. Más területeken is rosszabb a magyar nyugdíjasok helyzete: az uniós átlaghoz képest csaknem háromszoros (38%-os) azoknak a 65 év feletti egyedülállóknak az aránya, akik nem engedhetnek meg magunknak húsételt legalább minden második nap, és közel kétszeres azoké (76%), akik nem tudnának finanszírozni egy váratlan kiadást.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
KATTINTS! Külföldön dolgozol? Szinte biztos a luxusnyugdíj
"Az első adatok bizonyítják, hogy helyesen döntött a kormány és a parlament, amikor januárban bevezették a nyugdíjbiztosítások adókedvezményét. Úgy tűnik, kezd változni a magyarok szemlélete, és egyre többen gondolnak a nyugdíjas éveikre. A többség tudja, hogy az állami nyugdíj nem lesz elég a megfelelő életszínvonal fenntartásához, ezért már aktív korukban elkezdenek takarékoskodni. Ezt a lassú szemléletváltozást jelzi az is, hogy a CIG Pannónia Életbiztosító az év első hónapjaiban több mint 300 millió forintos állományt szerzett nyugdíjbiztosításból" - mondta el Dr. Kádár Gabriella, a CIG Pannónia vezérigazgatója.
A CIG Pannónia nyugdíjbiztosítással rendelkező ügyfelei átlagosan 18,5 évet szánnak a felkészülésre, és ez idő alatt átlag 6 millió forintos megtakarítást vállalnak. Már ebből az összegből - a szolgáltatás választott időtartamától és az aktuális feltételektől függően - havonta kb. 30-50 ezer forinttal egészíthetik ki havi nyugdíjukat. Az elemzés azt is vizsgálta, milyen szempontokat vesznek figyelembe az emberek akkor, amikor nyugdíjbiztosítási terméket vesznek.
"Akik a nyugdíjas évekre terveznek, az adókedvezmény mellett sok más szempontot is mérlegelnek. Tapasztalataink szerint legfontosabb ezek közül a rugalmasság. A fiatalabb korosztályok könnyen hozzá szeretnének férni a megtakarításaik egy részéhez a rövid távú céljaik megvalósítsa érdekében. A nyugdíjhoz közelebb álló, 45-55 évesek számára pedig lényeges, hogy arra is legyen megoldás, ha nyugdíj előtt megváltozik az élethelyzetük, esetleg megbetegszenek. Mindemellett az átlátható költségszerkezet, a biztonságos gyarapodás és a hosszútávú elkötelezettség elismerése is fontos az ügyfeleknek. A CIG Pannónia ezeket az igényeket, valamint a Magyar Nemzeti Bank július 1-jétől életbe lépő ajánlásának való megfelelést tartotta szem előtt a nyugdíjbiztosításainak fejlesztése során" - mondta el Dr. Kádár Gabriella.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








