Azahriah szerint nem a siker hajszolásának, hanem a zene iránti szeretetnek és a kísérletezési vágynak kellene az alkotás fő motivációjának lennie.
Európa-szerte nőtt a pénzügyi tudatosság a válság hatására, különösen a fiatalok körében, akik már leginkább a közösségi platformokon tájékozódnak a pénzügyekről, mintsem a hagyományos médiából. Az Európai Bankszövetség publikálta az aktuális European Money Week programját és ennek alkalmából az Intrum is bemutatta pénzügyi edukációs kutatását.
A European Money Week témahét célja a pénzügyi tudatosság növelése, a pénzügyekkel kapcsolatos oktatás fejlesztése, ennek érdekében a résztvevők országonként számos rendezvényt tartottak, köztük konferenciákat, pedagógus-továbbképzéseket, valamint egy nemzetközi pénzügyi vetélkedőt 12-15 éves diákoknak.
Nagyobb válság, nagyobb tudatosság
- fogalmazott Felfalusi Péter, az Intrum magyarországi vezérigazgatója. Az éves európai fogyasztói felmérésen (ECPR) alapuló publikáció rámutatott, hogy az elmúlt évben Európa-szerte egyre többen törekedtek arra, hogy bővítsék pénzügyi ismereteiket: a válaszadók összesen 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem elégedett pénzügyi tudásával, ezért próbál többet megtudni a témáról. Ez az arány magasabb, mint az éves felmérések kezdete óta bármikor.
Az Intrum jelentéséből egyértelműen látszik az összefüggés a válság súlyossága és a növekvő pénzügyi tudatosság között. A gazdasági válság által erősebben érintett országok, például Portugália, Görögország és Olaszország lakóira jellemző leginkább, hogy próbálnak bővebben informálódni a pénzügyekről, Magyarország az európai középmezőny elején található ebből a szempontból. A kutatás rámutatott arra is, hogy
Ezzel összefüggésben, Magyarországon a 18-21 éves fiatalok a legnyitottabbak arra, hogy bővítsék pénzügyi tudásukat, mintegy 65 százalékuk jelezte ezt a felmérésben. A 22-37 évesek között 57, a 38-44 éves korosztályban 62 százalék ez az arány. Az adatok arra utalnak, hogy a válság Európa-szerte növeli a generációk közti feszültségeket: 2020-ban a válaszadók 10 százalékponttal kisebb része hagyatkozik szülei tanácsára pénzügyi kérdésekben. Ennek ellenére a 18-21 éves korosztály számára még mindig a szülők útmutatása jelenti az alapot fő információforrást, ha pénzről van szó.
Ahol a közösségi média megelőzte a hagyományosat
Tavalyhoz képest fontos változás, hogy minden korosztály nagyobb mértékben igyekszik saját maga utánanézni a pénzügyi fogalmaknak és a problémák megoldásának. A legtöbben az internetről tájékozódnak, és már a 65 év felettiek is egyre gyakrabban használják az internetet (32 százalék), bár ők a leggyakrabban továbbra is inkább a bankot kérdezik a pénzügyekről.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A közösségi média elsősorban a fiatalok pénzügyi edukációjában játszik szerepet: a 18-22 évesek között már 20 százalék nyilatkozik úgy, hogy elsősorban a közösségi platformokon tájékozódik a pénzügyekről. Magyarországon a fiatalok 10 százaléka válaszolt így, többen, mint akik elsősorban a hagyományos média (hírportálok, tévé, újságok) tájékozódnak a témában.
A válaszok alapján a nők általában kevésbé bíznak pénzügyi tudásukban és az iskolában tanult ismeretekben, mint a férfiak. Magyarországon 2019-ben a férfiak és a nők még azonos arányban mondták azt, hogy kifejezetten elégedetlenek az ismereteikkel (14-14 százalék), most a nők jóval nagyobb része bizonytalan (férfiak 28, nők 36 százalék). Ugyanakkor a nők nagyobb arányban bővítették ismereteiket a válság kezdete óta, és nyitottabbak az új ismeretek tanulására.
A European Money Week (Európai Pénzhét, EMW) az OECD globális pénzhetének tematikus hete, melyet az EU országaiban az Európai Bankszövetség tagintézményei szerveznek. Magyarországon a rendezvénysorozat hivatalos partnere a Magyar Bankszövetség.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








