Aki még nem intézte el az év végi befizetést a megtakarítási számlájára, annak nem árt sietnie: már csak néhány munkanap maradt az évből.
Nevetséges az az összeg, amit havonta folyósítanak neki - árulta el korábban Koós János. A táncdalénekes viszont most azt is leszögezte, nem a pénz miatt vállal még nyolcvanévesen is fellépéseket. Hogy Koós János korábban gondolt-e a nyugdíjas éveire, azt nem tudjuk, de az biztos, hogy ma alig több mint a gazdaságilag aktívak fele takarít meg önkéntes nyugdíjpénztárban és folyamatos díjas életbiztosításban Magyarországon. A tendencia ugyanakkor úgy néz ki, hogy nemrég jó irányba indult el.
Lassan egy évvel ezelőtt írtunk arról, hogyan fakadt ki Koós János, amikor a nyugdíjáról kérdezték. A legendás művész akkor úgy fogalmazott, nevetséges az az összeg, amit havonta folyósítanak neki. A táncdalénekes a Borsnak nemrég viszont azt is elárulta, nincsenek anyagi gondjai, és nem a pénz miatt vállal még nyolcvanévesen is fellépéseket.
- tette fel a költői kérdést a riporternek Koós János.
Nekik van itthon esélyük a giganyugdíjra: mutatjuk, mibe fektetnek
Alig több mint a gazdaságilag aktívak fele takarít meg önkéntes nyugdíjpénztárban és folyamatos díjas életbiztosításban Magyarországon, a tendencia ugyanakkor úgy néz ki, hogy nemrég jó irányba indult el. Erről is beszélt Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzügyi szervezetek felügyeletéért felelős ügyvezető igazgatója a Portfolio Biztosítás 2018 konferencián, ahonnan a Pénzcentrum is közvetít.
- mondta el Kandrács Csaba, az MNB pénzügyi szervezetek felügyeletéért felelős ügyvezető igazgatója.
A pályával kapcsolatban elmondta, hogy míg 2007 óta folyamatosan csökkent az öngondoskodók aránya, tavaly már megfordulni látszott a tendencia,
Ha a tartalékokról beszélünk, akkor megállapíthatjuk, hogy 3 246 milliárd forintra, 6,3 százalékkal emelkedett egy év alatt az ügyfelek ilyen jellegű megtakarítása. A teljes biztosítási piac 948 milliárd forint díjbevételt ért el 2017-ben, de ha azokat a biztosítókat is beleszámítjuk, akik fiókteleppel működnek Magyarországon (tehát ugyanolyan tevékenységet fejtenek ki, mint mások, de egy másik EU-s felügyelet alá tartoznak), akkor ez a szám meghaladja az ezer milliárd forintot.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A jegybanki vezető arról is beszélt, hogy az MNB el szeretné érni, hogy minél nagyobb legyen a verseny a piacon. 2016-ról 2017-re ugyanakkor pont a másik irányba indultak el a folyamatok, a nagyobb biztosítóknak egyre nagyobb a piaci részesedése, így itt piacélénkítésre van szükség a vezető szerint.
Az ügyfelek számára ugyanakkor jó hír, hogy 2015-ről 2017-re 4,39 százalékról 3,58 százalékra csökkent az életbiztosítások teljes költségmutatója (TKM). Ha azt is figyelembe vesszük, hogy emelkedik a biztosítók értékesítése, akkor megállapíthatjuk, hogy mind az ügyfelek, mint pedig a piaci szereplők jól jártak az elmúlt egy évben - állapította meg Kandrács Csaba.
A konferencián korábban Pandurics Anett, a Magyar Biztostók Szövetségének (MABISZ) elnöke elmondta, hogy növekedést vár a nyugdíjbiztosítások után visszaigényelt adókedvezmény tekintetében, de 2017-es adatok még nem állnak rendelkezésre.
Kevesen hiszik, hogy szeretik őket, te mit gondolsz?
A konferencián megszavaztatták a közönséget arról, hogy szerintük szeretik-e az emberek a biztosítókat. Ez azért érdekes, mert a résztvevők nagy többségében biztosítási szakemberek és iparági vezetők. Az eredmény szerint 10-ből 3 biztosítós azt gondolja, hogy szeretik őket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








