A tavalyi negyedik negyedévben a pénzforgalmi szolgáltatóknál az átutalással kapcsolatos kibercsalások volumene 36 százalékkal, esetszáma pedig 34 százalékkal esett vissza.
A magyarok csaknem tíz százalékának jelentős terhet jelentenek a lakhatási költségek, a jövedelem több mint 40 százalékát el is viszik - derült ki az Eurostat adataiból. Ugyanakkor ez a szint az EU-s átlagnak felel meg, de így is majdnem egymillió magyar embert érint a probléma.
A háztartások legalapvetőbb költségei közé tartoznak a lakhatási költségek. Ha ezek magasak, vagy növekednek, az más kiadások elhalasztását eredményezheti. Sok háztartásban a koronavírus-járvány idején jelentősen csökkent a jövedelem, sokan veszítették el a munkájukat, csökkent munkaidő vagy kevesebb az ügyfél, a forgalom. Az EU lakosságának 9,6 százaléka háztartása jövedelmének legalább 40 százalékát költötte a lakhatásra 2018-ban az Eurostat adatai szerint.
Ugyanakkor nagy különbségek voltak a különféle EU-tagállamok között. 11 tagállamban a lakosság kevesebb, mint 6,0 százaléka olyan háztartásokban élt, amelyeket a lakhatási költségek túlterheltek. Különösen ritka volt az ilyen probléma Máltán (a népesség mindössze 1,7%-a) és Cipruson (2%).
Ezzel szemben túlterheltek legalább 10 százalék volt Romániában, Németországban, Dániában és Bulgáriában. A legrosszabb helyzetben Görögországban voltak az emberek, ahol a népesség 39,5 százaléka olyan háztartásokban élt, ahol a rendelkezésre álló jövedelem több mint 40 százaléka a lakhatásra volt költve.
Magyarországon az emberek 9,6 százalékánál viszi el a jövedelem több mint 40 százalékát a lakhatás: ezzel hozzuk az EU-s átlagot, és Luxemburgban is hasonló az arány. A környező országok közül Szlovákiában vannak a legjobb helyzetben az emberek, csak 4,1 százalékukat terhel le nagyon a lakhatás, Szlovéniában is 5 százalék alatti ez az arány. A lengyeleknél 6,2 százaléknak túlzott terhet jelent a lakhatási költségek kifizetése, az osztrákoknál 6,9 százalék van így. Csehországban a lakosok 7,8 százalékának viszi el a fizetés többmint 40 százalékát a lakhatás.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon
- Kissé kettészakad az ország – ezt tartogatja az időjárás
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát