A TikTok algoritmusa előnyben részesíti a mentális egészséggel kapcsolatos tartalmakat.
Fontosabb a boldogság, mint a pénz? Mi tölti fel az embereket a pandémia alatt? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Boldogság Világnapja alkalmából bemutatott nemzetközi kutatás.
A járványügyi helyzet bizonytalanságai és a közösségi távolságtartás alatt sokan elkezdték átgondolni és újraértékelni, hogy mi fontos számukra és mi teszi őket boldoggá. Az Algida boldogságkutatásában ezeket a szempontokat vizsgálták meg 12 országban, több mint 12 500 válaszadó részvételével. Az eredmények alapján a vagyoni helyzetnél és státusznál sokkal fontosabbá váltak a kapcsolatok, amelyek ebben a speciális időszakban is képesek erősödni.
1. Megváltozott a boldogságról alkotott képünk
A pandémia sok minden más mellett az emberek boldogsággal kapcsolatos gondolkodásmódját is befolyásolta. A kitöltők 65 százalékának megváltozott a járványügyi helyzetből adódóan a boldogságról alkotott képe - legyen szó arról, hogy új kapcsolatokat alakítottak ki a szomszédokkal vagy ismét elkezdtek beszélgetni a régi barátokkal. Leginkább a fiatalabb korcsoportoknál (25-34 évesek) volt ez megfigyelhető: 70 százalékuknál változott meg ez a perspektíva.
2. Többet ér a boldogság
A boldogságkutatásban a résztvevők 78 százaléka úgy gondolta, hogy a boldogság és a jólét fontosabb a pénznél. A modern társadalom gazdasági fókusza miatt sokszor túl nagy jelentőse van az anyagiaknak - ami természetesen számít, de ha az alapvető szükségletek kielégülnek, a boldogság lesz a prioritás. Ezt mutatja az is, hogy például a 2020-as World Happiness Report eredményei szerint a legnagyobb gazdasággal rendelkező országok nincsenek a 10 legboldogabb nemzet között.
3. Kormányzati szerepvállalás
A kutatás alapján a kitöltők 63 százaléka szeretné, hogy a kormányzat helyezze a lakosság boldogságát a gazdasági célok elé. Már több ország is próbálkozott azzal, hogy a boldogság fontosságát hangsúlyozza és kiemelje: Új-Zélandon például a kormány elfogadta a lakosok mentális egészségét támogató jóléti költségvetést, az Egyesült Királyságban pedig boldogságindexet vezettek be.
4. Közeli kapcsolat, fizikailag távol
A válaszadók 58 százalékát az emberi kapcsolatok teszik igazán boldoggá, és ez az, ami leginkább befolyásolta a hangulatukat a járványügyi helyzet alatt. A pandémia hatására sokan felismerték, hogy a társas kapcsolatoknak milyen fontos hatása van a boldogságukra. Míg korábban jellemző volt egy-egy találkozó folyamatos elnapolása, most időt tudnak szánni arra, hogy - akár videochaten - beszélgessenek a barátaikkal, szeretteikkel.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
5. Fontos az összetartás
Az erős közösségeknek jelentős hatása van a boldogságra - ettől függetlenül sok esetben, főleg az idő múlásával elhanyagolják ezeket a csoportokat. A boldogságkutatása alapján a lezárások előtt a kitöltők 76 százaléka jobban ismerte a celebek, hírességek életét, mint a saját szomszédjának a mindennapjait. Ez azonban megváltozott a pandémia alatt, amikor a közösségi összetartozás még hangsúlyosabb lett. Ezt mutatja, hogy
Ez kifejezetten igaz a fiatalabb generációkra (25-34 évesek), akik sokkal jobban beilleszkedtek a csoportokba, mint eddig valaha. A közösségek összetartó és segítő szerepe egyre inkább erősödik, és ezzel együtt növekszik az idegenekkel szembeni együttérzés is. Jó példa erre, amikor idehaza is megtapsolták az egészségügyi dolgozókat országszerte, vagy hogy a fiatalok segítettek bevásárolni az időseknek, de nem feledkezhetünk meg a felelős nagyvállalatok folyamatos segítségnyújtásáról sem.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








