A három éve tartó stagnálás után 2025-ben lassú kilábalás kezdődhet a német gazdaságban, az érdemi fellendülés azonban csak később jöhet.
Hamarosan lezárul a jelenleg elérhető PMÁP sorozatok értékesítése az Államadósság Kezelő Központ közleménye szerint. A 2023. június 1-től elérhető, 2028-ban és 2031-ben lejáró sorozatok 0,5 százalékponttal alacsonyabb kamatprémiumot fizetnek majd az infláció felett. Az első évi kamatuk így 14,75, illetve 15,50 százalék lesz.
2023. június 1-től új inflációkövető állampapírok (2028/L és 2031/I) érkeznek, egyúttal kivezetésre kerülnek a mostani, 2027/K és 2030/J sorozatok. A kamatprémium a rövidebb, 5 éves konstrukció esetében 0,25% lesz, míg a hosszabbik, 8 év futamidejű papír 1,00 százalékpontot fizet majd az infláció felett. Mivel az első éves kamat megállapításához a 2022-es inflációt (14,5%) veszik alapul kamatbázisként, így már tudható, hogy évi 14,75% és 15,50% lesz az új sorozatok első kamata.
Ez két szempontból is kedvezőtlen hír a befektetők számára: míg a hátralévő 1 hétben még magasabb, 15,25% és 16,00% kamattal lehet inflációkövető állampapírt vásárolni, addig júniustól megszűnik ez a lehetőség, és számottevően csökken az elérhető nyereség. Másrészt a papírok futamideje is 1 évvel hosszabbodik, 4 és 7 év helyett 5 és 8 évet kell majd várni a tőke kifizetéséig.
Az ÁKK közleménye szerint a döntés meghozatalakor figyelembe vették a Magyar Nemzeti Bank 2023. május 23-i irányadó kamat-csökkentését is. Ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy továbbra is céljuk a lakossági állampapírra voksoló ügyfelek számának növelése, valamint a lakossági kézben lévő portfólió átlagos futamidejének hosszabbítása. Kiemelik, hogy 2023 első 4 hónapjában bruttó 1540 milliárd forint összegben értékesítettek Prémium Magyar Állampapírt - áll a Bankmonitor közleményében.
A Prémium Magyar Állampapírt belföldi és külföldi magánszemélyek vásárolhatják meg a Webkincstár és a Mobilkincstár felületein, továbbá a Magyar Posta és egyes bankok fiókhálózatában.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Bónusz Magyar Állampapír kondíciói nem változnak.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








