Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter szerint a magyar munkaerőpiacon jelenleg közel félmillió emberre lenne szükség. Ezt elsősorban Magyarországról kell pótolni.

Az előző évhez és az európai átlaghoz képest nem változtak jelentősen a magyarok megtakarítási szokásai, bár az áremelkedések miatt egyre kevésbé tudnak pénzt félretenni. A 2022-es Európai Fogyasztói Fizetési Felmérés (ECPR) szerint továbbra is főleg vésztartalékba teszünk félre pénzt, ami viszont a többségnek legfeljebb egy hónapra lenne csak elegendő.
Bár az infláció miatt jelentősen nőnek a magyar és európai fogyasztók kiadásai, ez a megtakarításokra még nem volt jelentős hatással, derült ki az Intrum Európai Fogyasztói Fizetési Felméréséből. A kintlévőségkezelő cég 23 országra kiterjedő felméréséből kiderül, hogy az átlagos európai fogyasztó jövedelme viszonylag kis részét, kevesebb, mint 20 százalékát teszi félre. Ettől az aránytól a magyar fogyasztók nem maradnak el jelentősen, csakhogy az ő jövedelmük is alacsonyabb az európai átlagnál.

A kutatásból jól látszik, hogy Magyarországon egyre inkább leszakad pénzügyileg a társadalom mintegy harmada: 2022 második felében 31,4 százalék mondta azt, hogy a hónap végére egyáltalán nem marad félretett pénze – ez megegyezik a tavalyi adattal. A kelet-közép-európai régióban messze Magyarországon tudnak a legkevesebben megtakarítást gyűjteni: Lengyelországban 27, Romániában 24, Szlovákiában 20, Csehországban 14 százalék mondta azt, hogy nincs mit félretenni a hó végére. Ez nem a 2022-es gazdasági nehézségek hatása, hiszen tavaly is hasonlók voltak az arányok. Sőt, az európai országok átlagát nézve nem romlottak jelentősen a megtakarítási képességek.

Azok a magyar fogyasztók, akik félreteszik jövedelmük egy részét, nagyrészt ugyanarra gyűjtenek, mint egy évvel korábban: 42 százalék általános tartalékot képez váratlan kiadásokra, további 12 százalék pedig arra az esetre rak félre, ha elvesztené munkáját vagy jövedelmét. 2021 óta csökkent azok aránya, akik lakásra gyűjtenek (8,5-ről 6 százalékra), vagy gyermekeik, unokáik számára tesznek félre (12-ről 9 százalékra). Nem meglepő módon háromszorosára (10 százalékra) nőtt azok aránya, akik kifejezetten egy recesszióra felkészülve tesznek félre pénzt.

A magyar válaszadók több mint harmada (35 százalék) elmondása szerint kevesebb, mint egy hónapnyi jövedelmének megfelelő megtakarítással rendelkezik. 29 százaléknak egy hónapra, 19 százaléknak pedig legfeljebb 3 hónapra lenne elegendő a megtakarítása.
Kutatásunk alapján a magyar fogyasztók mintegy kétharmada továbbra is képes megtakarítani, még ha nem is annyit, mint amennyit szeretne
– mondta Üveges Judit, az Intrum értékesítési igazgatója.
JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 46 056 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank 47 150 forintos törlesztőt (THM 15,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A válaszokból az látszik, hogy enyhén csökkent a megtakarítások mértéke, ahogy a kiadások növekedtek. Igazán azonban azok miatt kell aggódni, akik eddig sem tudtak félretenni, hiszen az infláció és a rezsiemelkedés őket is érinti.
Üveges Judit hozzátette azt is: a munkahelyek megőrzése rendkívül fontos kormányzati feladat a válság alatt, hiszen a háztartások többsége néhány hónapnál hosszabb jövedelemkiesést nem tudna átvészelni eladósodás nélkül. Hangsúlyozta:
Folyamatosan kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy tisztában legyünk az adósok és a gazdaság helyzetével - ezért is készítünk rendszeresen felméréseket és mindig ehhez mérten határozzuk meg a követeléskezelés folyamatát. A moratórium alatt vállalatunk igyekezett rugalmasabb megoldásokat kínálni az adósoknak - mint akár a hosszabb futamidő, de az adósságokat természetesen meg kell fizetni. Működésünk során az empátia és az etikusság alapelve vezérel bennünket és igyekszünk minden egyéni helyzet számára a lehető legjobb megoldást kínálni, hogy ezzel is támogassuk ügyfeleinket adósságaik és pénzügyeik kezelésében.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Megkapta Ukrajna a szlovák légvédelmi rendszert és négy MiG-et
- Fábián László: a NOB-nak és Párizsnak ki kell egyeznie az orosz és fehérorosz sportolók ügyében
- Hasznos újdonság érkezik az Instagramra
- Zöld lámpát kapott a Magyar Nagydíj
- Boris Becker a börtönről: meg akartak ölni odabenn
- Olyan helyre szerelhetnek napelemet, amit mindenki ismer, de senki sem gondolt eddig rá
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


