Az OTP Bank felhívta a figyelmet arra, hogy az ünnepi időszakban az adathalászok különösen aktívak.
A nagykereskedelmi díjak emelésére készül a Visa és a Mastercard. A cégek a járvány miatt két éve halogatják az áremelést.
Áprilisban a nagykereskedelmi díjak emelésére készül a Visa és a Mastercard a Wall Street Journal szerint. A cégek a pandémia miatt két éve késleltették a díjemelést, melynek jelentős részét a bankközi költségek teszik ki, melyet a kártya kibocsátók kapnak. A lap megjegyzi, hogy bár ezek a díjak a vásárlók számára gyakran láthatatlanok, de jelentős költségnyomást jelentenek a kereskedők számára.
Tavaly, becslések alapján, az amerikai kereskedők 55,4 milliárd dollár Visa és Mastercard hitelkártya-bankközi díjat fizettek a kártyakibocsátóknak, ami több mint kétszerese a 2012-es összegnek. Ezeknek a költségeknek egy részét magasabb árak formájában hárítják át a fogyasztókra. Egyre több kereskedő számol fel extra díjat, ha valaki hitelkártyával akar fizetni. Ami azért érdekes, mert a járvány idején rendkívül népszerűvé váltak világszerte a kártyás fizetések.
A Mastercard szóvivője közölte, hogy a vállalat csökkenti az 5 dollár alatti tranzakciókkal rendelkező kereskedők, valamint a szállodák, az alkalmi étkezés, a napközi létesítmények és más ágazatok költségeit, amelyeket a világjárvány súlyosan érintett.
A Visa mérsékli az online és az üzleten belüli vásárlások díjait azon kiskereskedőknél, amelyek éves kártyaforgalma nem éri el 250 000 dollárt - ebből a kedvezményből kizárja a kényelmi szolgáltatásokat, az éttermeket és a benzinkutakat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








