Éves szinten átlagosan 370 millió forintot meghaladó kárt szenvedhet el egy ezer főt foglalkoztató magyar vállalkozás a COVID-19 következményei miatt.

A nagykereskedelmi díjak emelésére készül a Visa és a Mastercard. A cégek a járvány miatt két éve halogatják az áremelést.
Áprilisban a nagykereskedelmi díjak emelésére készül a Visa és a Mastercard a Wall Street Journal szerint. A cégek a pandémia miatt két éve késleltették a díjemelést, melynek jelentős részét a bankközi költségek teszik ki, melyet a kártya kibocsátók kapnak. A lap megjegyzi, hogy bár ezek a díjak a vásárlók számára gyakran láthatatlanok, de jelentős költségnyomást jelentenek a kereskedők számára.
Tavaly, becslések alapján, az amerikai kereskedők 55,4 milliárd dollár Visa és Mastercard hitelkártya-bankközi díjat fizettek a kártyakibocsátóknak, ami több mint kétszerese a 2012-es összegnek. Ezeknek a költségeknek egy részét magasabb árak formájában hárítják át a fogyasztókra. Egyre több kereskedő számol fel extra díjat, ha valaki hitelkártyával akar fizetni. Ami azért érdekes, mert a járvány idején rendkívül népszerűvé váltak világszerte a kártyás fizetések.
A Mastercard szóvivője közölte, hogy a vállalat csökkenti az 5 dollár alatti tranzakciókkal rendelkező kereskedők, valamint a szállodák, az alkalmi étkezés, a napközi létesítmények és más ágazatok költségeit, amelyeket a világjárvány súlyosan érintett.
A Visa mérsékli az online és az üzleten belüli vásárlások díjait azon kiskereskedőknél, amelyek éves kártyaforgalma nem éri el 250 000 dollárt - ebből a kedvezményből kizárja a kényelmi szolgáltatásokat, az éttermeket és a benzinkutakat.

Kellemetlen meglepetés érheti az állampapír-tulajdonosokat? Gyanús kérdést tett fel az Államkincstár
A Magyar Államkincstár elkezdte felmérni, hogy az állampapír-tulajdonosok tudják-e, hogy bármikor megváltoztathatják a visszaváltási feltételeket – hívta fel a figyelmet a Telex.

Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
A Pictorial Collective-vel karöltve készítette el az elmúlt egy év leforgása alatt a Petőfi utcák népe című fotósorozatot, aminek kapcsán Stiller Ákossal beszélgettünk
-
Egyre többen keresik a Dunához közeli lakásokat
Elindult az értékesítés a Waterside Residence-nél: a nagyobb alapterület a népszerűbb.
-
Alacsonyabb árak jönnek a nyugdíjasoknak több Lidl-terméknél is
A vevőknek igazolniuk kell az életkorukat is: mutatjuk a részleteket.
-
Töretlen az érdeklődés a babaváró hitel iránt az MBH Banknál (x)
Az idei évben még a megszokott feltételekkel igényelhetik a családalapító házaspárok a kamattámogatott hitelt, jövő évtől azonban változnak a feltételek.
-
Cloud Computing Gyorstalpaló – Bevezetés a SaaS, PaaS és IaaS világába (x)
A technológiai fejlődés révén a felhő mára szinte mindenütt jelen van – még ha nem is vesszük észre.
- Kaiser Ferenc: az oroszok terrorbombázással próbálkoznak a sártengerré vált Ukrajnában
- Visszaesés a beruházásoknál
- Már 15 centi fölött - ilyen az első komolyabb havazás képeken, videón
- Gyógyíthatatlan, gyulladásos betegség terjed Magyarországon, sok a beteg gyerek is
- Megvan, meddig tarthat a tűzszünet a Gázai övezetben
- Akár hat csapat is fellélegezhet a Bajnokok Ligájában - sport a tévében
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


