12 °C Budapest
Pofátlanság: így fosztották ki a trükkös csalók a TV2 sztárját

Pofátlanság: így fosztották ki a trükkös csalók a TV2 sztárját

2016. május 27. 14:05

Veres Mónika azt hitte csak viccelnek vele, amikor felhívta a bankja, hogy valaki az USA-ban vett le pénzt a kártyájáról. Nika szerint az állhat a háttérben, hogy sokat vásárol külföldi oldalakon, ahol az adatait is megadja. Mutatjuk, mire kell figyelni, ha nem szeretnénk hasonló helyzetbe kerülni.

Veres Mónika (Nika) már kisgyerekkora óta foglalkozik az énekléssel, amivel már több díjat is bezsebelt. De sokaknak lehet ismerős a TV2 The Voice című műsorából, vagy éppen a korábbi Eurovíziós dalversenyből.

A napokban azonban elég rossz hírt kapott Nika, ugyanis a bankja hívta fel, hogy szeretne vele egyeztetni. A tranzakciós listából kiderült, hogy valaki az USA-ból dollárban vett le pénzt a kártyájáról, aminek az adatait ellopták. Az énekesnő elmondása szerint az állhat a háttérben, hogy sokat vásárol különböző külföldi oldalakról, ahol az adatait is megadja.

Szerencsére alig volt pénz a kártyámon, éppen vártam egy utalást. Ha az rajta van... akkor nem ennyit vesznek le. Tehetetlennek éreztem magam. Azonnal letiltottam a kártyám, kapok másikat új PIN-kóddal. De az két hét, addig nem tudok kártyát használni. Az viszont jó, hogy azonnal észrevették, és mivel nem az én hibám, kárpótol a bank

- mesélte az énekesnő a Borsnak.

Hogyan előzhetjük meg a bajt?

Egyre többet vásárolunk a neten: 2015-ben az előző évhez képest már 16 százalékkal többet, mintegy 270 milliárd forintot költöttünk el a webáruházakban. Persze erre a csalók is egyből rárepülnek.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2014-ben készített felmérésében a vizsgált webáruházaknak 80 százalékában talált valamilyen problémát.

2015-ben pedig a vizsgált webáruházak 88 százalékánál bukkantak valamilyen szabálytalanságra, amiből kára származhatott a vásárlónak.

Ha nem szeretnénk, hogy az adataink rossz kézbe kerüljenek, vagy egy kellemetlen meglepetés érjen minket, amikor kibontjuk a neten rendelt csomagot, akkor mindenképpen tartsuk be az alábbi szabályokat:

  • Legyen a cégnek címe, ügyfélszolgálati elérhetősége

A legalapvetőbb elvárás, hogy informálódjunk a cégről, akitől rendelni szeretnénk. Semmiképpen ne rendeljük az eladó személyét titokban tartó webáruházból! Arról, hogy a kereskedő valóban létező gazdasági szereplő-e meggyőződhetünk az ingyenesen és elektronikusan elérhető cégjegyzékben. Az ügyfélszolgálatnak pedig az időközben felmerülő kérdéseinket is feltehetjük.

Vásárlás előtt próbáljuk ki, hogy az adott boltot eltudjuk-e érni telefonon, és hogy van-e lehetőség személyes reklamációra.

  • Válasszunk biztonságos jelszót

Ha regisztrálni kell egy boltban, érdemes egy új, csak itt használt jelszót választani. A jelszó legyen biztonságos: álljon legalább 10 karakterből, tartalmazzon kis- és nagybetűket, valamint számokat és írásjeleket.

  • Hasonlítsuk össze az árat más oldalakkal

Gyakran előfordulhat, hogy az akciós ár is magasabb, mintha egy másik oldalról rendeltük volna. A túlságosan kedvező ár azonban szintén gyanús lehet, mert fenn áll az esélye annak, hogy a kereskedő ilyen olcsón nem fogja kiszállítani a terméket.

  • Ne feledjük a plusz költségeket

Ilyen lehet például a szállítási díj, díszcsomagolás, vagy a gyorsabban megérkező áru extra költsége. De nem szabad megfeledkezni a szállítási költségről sem, ami távolságtól és a szállítás módjától függően is változhat.

 

NEKED AJÁNLJUK
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?