A jegybankok vásárlásai felhajthatják az arany árát, az olaj viszont mélyponton ragadhat – a Goldman Sachs számai meglepő képet festenek.
Hivatalosan egyelőre kevéssé látszik, a piaci hírek szerint azonban mind több zálogház kerül nehéz helyzetbe az aranyár zuhanása miatt. Menekülési stratégiával csak töredékük rendelkezik és a pénzintézetek sem elégedettek az üzletággal - olvasható a Napi Gazdaságban.
A napilap cikke szerint felkészületlenül érte az aranyár zuhanása a magyarországi zálogpiac szereplőit, a pénzkölcsönt nyújtó fiókok üzemeltetői mellett a finanszírozó pénzintézetek is egyre nehezebb helyzetbe kerülnek. A lap információi szerint az egyik nagybank ki is vonulna az üzletágból.
A zálogházakat működtető vállalkozások 2011-es adózás előtti eredménye szakértők szerint nagyjából 6 milliárd forint volt (ez nem tartalmazza a bankok által nyújtott kölcsönök utáni eredményt). Az alapprobléma, hogy a zálogházak és bankok érdekei ellentétesek, hiszen előbbiek a pénzintézeti források felhasználásával a piaci versenyben nagyobb kockázatot is hajlandóak voltak vállalni.
A PSZÁF ugyanakkor egyelőre nem tapasztalja, hogy a szektorbeli szereplők (akár saját jogon, tulajdonosként, akár nagybankok által refinanszírozott pénzügyi vállalkozásként vagy pénzügyi intézmény függő ügynökeiként) érzékelhető számban kérelmeznék tevékenységi engedélyeik visszavonását, de az aktivitás csökkenését sem.
A felügyelet a napilappal azt közölte, hosszabb ideje a leginkább nyereségesnek ez a terület számít. A pénzügyi vállalkozások kivonulása a refinanszírozásból ugyanakkor a válság kezdete óta folyamatos, a zálogüzletág refinanszírozásából való teljes kihátrálásról azonban nincs információ.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A napilap úgy tudja, hogy, a legnagyobb szolgáltatók 10-20 milliárd forinttal is tartozhatnak a hitelintézeteknek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








