Alternatív befektetési eszközzé szinten minden olyan tárgy, ingó válhat, melyet a befektetők akár egy kicsiny csoportra is értékesnek vél, illetve melynek állaga megőrizhető, értékét pedig bizonyos tényezők függvényében növeli. Így befektetésünk tárgyát képezhetik antik atlaszok, könyvek, bútorok, hangszerek, ékszerek, érmék, de akár játékmacik is.
Bármilyen meglepő a britek számára a teddy bearek vásárlása nem csupán egy kedves figyelmesség, komoly befektetést is jelent. Ez persze egyben azzal is jár, hogy a gyártók megkérik az árát a valóban különleges, saját számmal és névvel rendelkező mackóknak.
A 70-as, 80-as években indult gyűjtési láz azonban mára oda vezetett, hogy a hajdan csak játékszernek tűnő plüssállatok értéke manapság folyamatosan növekszik. Az igazán lelkes gyűjtök pedig pénzt nem sajnálva, gyakorta több ezer fontot fizetnek egy-egy különlegesebb teddyért.
A teddy bearek története a tengerentúlra és az 1903-ban hatalmon lévő Theodore Roosevelthez nyúlik vissza, aki állítólag nem volt hajlandó lelőni egy fához kötözött medvebocst. Az amerikaiak leleményességét jelzi, hogy nem sokkal később egy vállalkozó megkezdte a játékmacik gyártátását, melyet "Teddy macijának", vagy teddy bearnek nevezett el.
Ekkoriban azonban az egyik legnevesebb német játékgyár a Steiff már gyártott hasonló jellegű játékokat, melyeket a bal fülükön lévő embléma alapján lehetett beazonosítani. Az azonosíthatóságnak tudható be, hogy manapság Nagy-Britanniában az aukciókon pontosan a Steiff termékei kelnek el legmagasabb áron.
Egy nemrégiben megrendezett aukción a kalapács alá került 2000 játék medvéért összesen 93 ezer fontot (33,5 millió forintot) kasszírozhatott be tulajdonosuk: a hatalmas összeg mintegy harmadát azonban összesen három medve adta. Elkelt egy 1920-ban gyártott nagyméretű Grandfather Bear, melyért az új tulajdonos nem kevesebb mint 10 ezer fontot ígért. Ugyancsak 10 ezer fontos (3,6 millió forintos) áron cserélt gazdát egy nagyon ritka darab, a Steiff PB 28, melyet 1904-ben gyártottak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A teddy gyűjtés legjobb része, hogy bármikor előbukkanhat a padlásról egy rég nem látott kedvenc, amely most a megvásárláskor kifizetett ár többszörösét éri. A tárolásukkal kapcsolatban az egyetlen lényeges szempontot az adja, hogy a csomagolással együtt tárolt játékfigurákat hőtől és fénytől távol kell tartani.
A játékfigurák jelenlegi bolti ára 60 és néhány 100 font között mozog, ám ebben az esetben is igaz az alternatív befektetések esetében általánosnak mondható jelenség, hogy minél idősebb egy eszköz, annál nagyobb értéket képvisel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








