4 °C Budapest
Young gamer playing online.  The best game for the computer. New technology game trends and entertainment concept cimlapi

Döbbenet: ennyit keres egy hivatásos magyar gamer, tartalomgyártó, influenszer

2021. október 8. 14:31

Az egyik legnagyobb streaming szolgáltató, az Amazon tulajdonában lévő Twitch hackertámadás áldozatává vált szerdán, melynek következtében kikerült mintegy 125 gigabyte adat – például a Twitch forráskódja és a streaming kulcsok is -, ám ezek közül talán a legnagyobb port a fizetési lista kavarta.

A Twitch megerősítette az adatszerzést saját oldalán is, de hivatalos információ nincs arról, hogy pontosan milyen adatok kerülhettek ki. Azt írják, folyamatosan dolgoznak az eset kivizsgálásán, ugyanakkor megnyugtatásként két nagyon fontos dolgot közöltek: 1) jelenleg nincs arról tudomásuk, hogy a felhasználók bejelentkezési adatai is nyilvánosságra kerültek, 2) a hitel- és bankkártyák teljes számsorát nem tárolják, így azok egészen biztosan nem kerülhettek harmadik fél kezébe.

A tartalomgyártók, influencerek bevételei eddig nem voltak publikusak, ez most sem változott meg, ám egy hackertámadásnak „köszönhetően” most a toplistás Twitch streamerek, közvetlenül a platformtól származó fizetései nyilvánosságra kerültek.

84 millió egy magyar gaming csatornának

Ezek között szerepelnek magyarok is, mint például a TheVR csapata, akik a csütörtöki reggeli podcast adásukban beszéltek arról, hogy ennek a 26 hónapot magába foglaló összegnek – ami átszámítva 80-84 millió forint – nyilvánosságra kerülése, őket nem érintette rosszul, hiszen nincs abban semmi titok, hogy származik bevételük a Twitch-ből.

Természetesen a platformmal kötött szerződésük titoktartási része miatt nem erősíthették meg, hogy ez az összeg teljességgel valid, csupán úgy fogalmazhattak, hogy nagyon közel jár a valósághoz. A négy fős vállalkozásként működő TheVR két alapító tagja, Fábián István és Komzsik János elmondta,

ez az összeg - ami egy hónapra lebontva körülbelül 3,5 millió forint - csak egy része a bevételeiknek,

ugyanakkor felhívták arra is a figyelmet, hogy rengeteg kiadásuk van, ami havi szinten ennél jóval több.

Miből él egy influencer?

Sápi Márton, a Star Network Influencer Ügynökség értékesítési vezetője, bár természetesen elítélendőnek tartja a hackertámadásokat, úgy véli, annyit nyerhettünk ebből az esetből, hogy végre őszintén beszélhessünk arról, miként is működnek a tartalomgyártók, influencerek bevételi forrásai, szerződései.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az Influencerek, tartalomgyártók, streamerek bevételei több tételből tevődnek össze. Az első, a platformokon automatikusan megjelenő reklámok, mint például a YouTube-on az átugorható vagy átugorhatatlan videós hirdetések. Az ezekből származó hirdetési bevételekből a platform, a tartalomgyártó és a tartalomgyártó jogkezelését végző ügynökségek részesednek. A következő lehetőség a szponzorációs együttműködés – ha a tartalomgyártó vállalja, hogy egy terméket vagy szolgáltatást népszerűsít a tartalmaiban. Ezek jellemzően a platformtól függetlenül megkötött megállapodások, melyekre direktben vagy ügynökségen, managementen keresztül szerződik a tartalomgyártó. Egyre nagyobb szerep jut a közösségi finanszírozásnak – a rajongók tudják támogatni a kedvencüket alkalmi vagy folyamatos adományokkal. Sok tartalomgyártó különböző csomagokat alakít ki, melyeket egyedi ajándékokkal vagy exkluzív tartalmakkal igyekszik vonzóvá tenni. Végül de nem utolsó sorban ott vannak a rendezvények és közönségtalálkozók, valamint a merchande, vagyis az influencer személyes márkájával ellátott termékek értékesítése

- mondta el Sápi Márton, aki a titoktartásról és a szerződéses ügyfelek kapcsolatáról is beszélt: "Fontos a piac, a szakma felnőtté válásában, hogy minden szereplő – a márkák, az influencerek, a közönség - tisztában legyen az ezekből a bevételi forrásokból származó nagyságrendekkel. A szerződések többsége tartalmaz titoktartási kötelezettséget, így pontos összegekről az érintettek nem beszélhetnek. Ennek fő oka azonban nem az, hogy a közönség elől rejtve maradjanak a fizetségek. A titoktartás a versenyhelyzet, valamint a piaci dinamika fenntartása miatt lehet indokolt.”

A bevételek mellett ugyanakkor sosem szabad megfeledkezni a kiadásokról sem.

A tartalomgyártóknak folyamatosan fejleszteniük kell az eszközparkjaikat – néhány évente új kamerák, telefonok, számítógépek, lámpák, hátterek –, már az indulás is komoly, akár millió forintos összegű beruházást igényelhet, a technológiai fejlődés és verseny miatt pedig a fejlesztés folyamatosan indokolt.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2025.12.10 11:10
A leggyakoribb fertőző betegségek egyike az influenza, amellyel kapcsolatban számos tévhit kering a...
legacykft  |  2025.11.25 17:46
Vajon miért érezzük azt olyan gyakran, hogy két külön világ között próbálunk lavírozni? Hogy a munka...
kovacstunde  |  2025.11.15 08:00
Pár nappal ezelőtt Gabi barátnőmmel beszélgettünk, éppen ennek a cikknek a gondolataival voltam elfo...
laskainelli  |  2025.11.13 08:15
Sokan élik meg azt a frusztráló érzést, hogy a párkapcsolatuk mintha egyhelyben toporogna. Nincs nag...
vezetoi-coaching  |  2025.11.06 13:37
Guys, plagizáltam… már ez is baj, de pláne, hogy nem is tudom, hogy történt… Oltári gáz. Ezt a damag...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 10. szerda
Judit
50. hét
December 10.
Az emberi jogok napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?