15 °C Budapest
Young gamer playing online.  The best game for the computer. New technology game trends and entertainment concept cimlapi

Döbbenet: ennyit keres egy hivatásos magyar gamer, tartalomgyártó, influenszer

2021. október 8. 14:31

Az egyik legnagyobb streaming szolgáltató, az Amazon tulajdonában lévő Twitch hackertámadás áldozatává vált szerdán, melynek következtében kikerült mintegy 125 gigabyte adat – például a Twitch forráskódja és a streaming kulcsok is -, ám ezek közül talán a legnagyobb port a fizetési lista kavarta.

A Twitch megerősítette az adatszerzést saját oldalán is, de hivatalos információ nincs arról, hogy pontosan milyen adatok kerülhettek ki. Azt írják, folyamatosan dolgoznak az eset kivizsgálásán, ugyanakkor megnyugtatásként két nagyon fontos dolgot közöltek: 1) jelenleg nincs arról tudomásuk, hogy a felhasználók bejelentkezési adatai is nyilvánosságra kerültek, 2) a hitel- és bankkártyák teljes számsorát nem tárolják, így azok egészen biztosan nem kerülhettek harmadik fél kezébe.

A tartalomgyártók, influencerek bevételei eddig nem voltak publikusak, ez most sem változott meg, ám egy hackertámadásnak „köszönhetően” most a toplistás Twitch streamerek, közvetlenül a platformtól származó fizetései nyilvánosságra kerültek.

84 millió egy magyar gaming csatornának

Ezek között szerepelnek magyarok is, mint például a TheVR csapata, akik a csütörtöki reggeli podcast adásukban beszéltek arról, hogy ennek a 26 hónapot magába foglaló összegnek – ami átszámítva 80-84 millió forint – nyilvánosságra kerülése, őket nem érintette rosszul, hiszen nincs abban semmi titok, hogy származik bevételük a Twitch-ből.

Természetesen a platformmal kötött szerződésük titoktartási része miatt nem erősíthették meg, hogy ez az összeg teljességgel valid, csupán úgy fogalmazhattak, hogy nagyon közel jár a valósághoz. A négy fős vállalkozásként működő TheVR két alapító tagja, Fábián István és Komzsik János elmondta,

ez az összeg - ami egy hónapra lebontva körülbelül 3,5 millió forint - csak egy része a bevételeiknek,

ugyanakkor felhívták arra is a figyelmet, hogy rengeteg kiadásuk van, ami havi szinten ennél jóval több.

Miből él egy influencer?

Sápi Márton, a Star Network Influencer Ügynökség értékesítési vezetője, bár természetesen elítélendőnek tartja a hackertámadásokat, úgy véli, annyit nyerhettünk ebből az esetből, hogy végre őszintén beszélhessünk arról, miként is működnek a tartalomgyártók, influencerek bevételi forrásai, szerződései.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az Influencerek, tartalomgyártók, streamerek bevételei több tételből tevődnek össze. Az első, a platformokon automatikusan megjelenő reklámok, mint például a YouTube-on az átugorható vagy átugorhatatlan videós hirdetések. Az ezekből származó hirdetési bevételekből a platform, a tartalomgyártó és a tartalomgyártó jogkezelését végző ügynökségek részesednek. A következő lehetőség a szponzorációs együttműködés – ha a tartalomgyártó vállalja, hogy egy terméket vagy szolgáltatást népszerűsít a tartalmaiban. Ezek jellemzően a platformtól függetlenül megkötött megállapodások, melyekre direktben vagy ügynökségen, managementen keresztül szerződik a tartalomgyártó. Egyre nagyobb szerep jut a közösségi finanszírozásnak – a rajongók tudják támogatni a kedvencüket alkalmi vagy folyamatos adományokkal. Sok tartalomgyártó különböző csomagokat alakít ki, melyeket egyedi ajándékokkal vagy exkluzív tartalmakkal igyekszik vonzóvá tenni. Végül de nem utolsó sorban ott vannak a rendezvények és közönségtalálkozók, valamint a merchande, vagyis az influencer személyes márkájával ellátott termékek értékesítése

- mondta el Sápi Márton, aki a titoktartásról és a szerződéses ügyfelek kapcsolatáról is beszélt: "Fontos a piac, a szakma felnőtté válásában, hogy minden szereplő – a márkák, az influencerek, a közönség - tisztában legyen az ezekből a bevételi forrásokból származó nagyságrendekkel. A szerződések többsége tartalmaz titoktartási kötelezettséget, így pontos összegekről az érintettek nem beszélhetnek. Ennek fő oka azonban nem az, hogy a közönség elől rejtve maradjanak a fizetségek. A titoktartás a versenyhelyzet, valamint a piaci dinamika fenntartása miatt lehet indokolt.”

A bevételek mellett ugyanakkor sosem szabad megfeledkezni a kiadásokról sem.

A tartalomgyártóknak folyamatosan fejleszteniük kell az eszközparkjaikat – néhány évente új kamerák, telefonok, számítógépek, lámpák, hátterek –, már az indulás is komoly, akár millió forintos összegű beruházást igényelhet, a technológiai fejlődés és verseny miatt pedig a fejlesztés folyamatosan indokolt.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
hrdoktor  |  2024.03.26 10:32
A stressz negatív hatásairól szinte mindenki hallott, de az eustressz, vagyis a pozitív stressz egés...
perfekt  |  2024.03.12 11:42
Az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásainál előfordul, hogy a kérelmező több ellátást kap a jog sze...
coachco  |  2024.03.03 12:47
Most belegondolva abba, a Föld, föld...! című könyve után, hogy Márai távozása és az én ifjúkorom kö...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm