Szerzetesenként havi mintegy 400 ezer forintnyi költséget spórolnak meg a bakonybéli bencések külsős, piaci szereplők igénybe vétele helyett.
Egyre több vendéglátós állásajánlatra bukkanni az interneten, melyekben a Balaton partjára keresnek embereket, egyik-másik pedig kimagaslóan jó fizetéseket ígér. De vajon tényleg azt kapja a jelentkező, amit ígérnek neki? Ennek járt utána a Pénzcentrum.
Habár az időjárás még nem igazán mutatta meg kegyes arcát idén, a balatoni szezon már startra kész: mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a különböző álláskereső Facebook csoportokba szinte percenként érkeznek be az újabb és újabb hirdetések. Fagyisokat, szakácsokat, felszolgálókat keresnek igazán kecsegtető ajánlatokkal.
Rendszeresen foglalkozunk a magyarországi kereseti lehetőségekkel, bérekkel, és sok olyan álláshirdetést szemlézünk, amelyben konkrét béreket is feltüntetik. Az érdeklődőknek azonban érdemes elolvasni a hirdetés alatti kommenteket, esetleg utánajárni az ajánlatoknak, mert sokszor az ajánlat köszönőviszonyban sincs a valósággal.
Egy friss hirdetés szemet szúrt a Pénzcentrum szerkesztőinek, melyben havi nettó 350 ezer forintot kínálnak egy siófoki étteremben a leendő felszolgálónak.

Kíváncsiak voltunk, ezért cserébe mennyit kell dolgozni, és vajon a hirdetésben szereplő nettó fizetés miképp áll össze. Telefonbeszélgetésünkkor annyi kiderült, hogy bejelentett munkáról van szó, német nyelvtudás szükséges az állás betöltéséhez, ám ennek a 350 ezres fizetésnek egy része a borravalóból tevődik ki. Hogy az pontosan mennyi, végül nem derült ki, mivel a beszélgetésünk közben hirtelen betöltötték az állást.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Szemléletváltásra lenne szükség
Tavalyi év során, sőt, már 2017-ben jelentkezett a probléma, a Pénzcentrum is több alkalommal beszámolt róla, hogy hiába a sok vendég, nincs, aki kiszolgálja őket, és tarthatatlan a munkaerőhiány. Több vendéglátóegység a szezon közepén kénytelen volt bezárni, hiszen egészen egyszerűen nem volt, aki dolgozzon a partmenti büfékben, éttermekben.
- mondta el Vágó Péter, a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) Veszprém Megyei Képviseletének elnöke. Ahogy a megszólalásokból is jól látszik, létező és sürgető problémáról van szó, ám az fizetések egekig tornászása a megoldás csak egy része, emellett szemléletváltásra is szükség lenne. Magas fizetéssel ugyan a figyelmet fel lehet kelteni, de a hosszú távú, sikeres együttműködéshez már kevés.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







