Szerzetesenként havi mintegy 400 ezer forintnyi költséget spórolnak meg a bakonybéli bencések külsős, piaci szereplők igénybe vétele helyett.
Az informatikai, a szakmunkás, az adminisztrációs és a vendéglátós állások iránt nőtt a legnagyobbat a kereslet az egy évvel korábbi adatokhoz képest - derül ki az egyik álláskereső portál 2019 első negyedéves jelentéséből.
Jelentősen többen kerestek állást 2019 első negyedévében, mint egy évvel korábban: idén 17 százalékkal többen jelentkeztek a meghirdetett állásokra a Profession.hu adatai szerint. Az állásportál adatbázisába feltöltött önéletrajzok száma pedig 30 százalékkal növekedett.
Régóta vártuk a jelentkezésszámok emelkedését az IT szektorban, és most megérkezett - összesen 26 százalékkal többen pályáztak meg állásokat ezen a területen, mint egy évvel korábban. Az IT szektorban a legnagyobb népszerűsége a projektmenedzseri (+108%), a tesztelői (+63%), a rendszerintegrátori (+26%), az IT tanácsadói-elemzői (+20%) pozícióknak volt.
Programozó állásokra pedig 10 százalékkal jelentkeztek többen, ez talán már a néhány hónapos, gyakorlatorientált junior programozó képzések gyümölcsének beérését jelezheti.
Bérháború: sokan válthatnak miatta munkát
Adminisztrációs munkakörbe 31 százalékkal, fizikai munkakörbe 13 százalékkal többen jelentkeztek idén az első negyedévben. Kiemelkedő volt a munkakeresési kedv a vendéglátásban: 44 százalékkal nagyobb arányban keltették fel az ilyen típusú állások a jelentkezők érdeklődését, mint egy évvel korábban.
Szintén nagyot nőtt a szakmunkás munkakörbe jelentkezők száma: 2019 első negyedévében 43 százalékkal többen kerestek ilyen jellegű állást. A kategórián belül a legnagyobb emelkedés a bolti eladóknál látható (+58%), de a gépjárművezetőknél (+99%) és a raktárosoknál is (+24%) növekedés történt.
Ezek a számok valószínűleg az általános munkaerőhiánnyal magyarázhatók: az elmúlt hónapok nyilvános bérháborúja miatt könnyen lehet, hogy a munkavállalók a magasabb kereset reményében jelentkeznek egyre nagyobb arányban ezekre az állásokra.
IT szektorban dolgozók: állásból-állásba
Érdekesség, hogy a szakmunka kategóriában jellemzően akkor keresnek az emberek állást, miután már az előző munkahelyükön felmondtak: a jelentkezők 63 százalékának nem volt munkahelye. Az IT szektorban viszont csak a jelentkezők 43 százalékának nem volt állása. Vagyis az informatikusok körében jellemzőbb, hogy az aktuális munkahelyükön dolgozva kezdenek a váltáson gondolkodni.
Több lett a munkalehetőség Hajdú-Bihar megyében
Nem csak az állásokra jelentkezők száma emelkedett, hanem a hirdetést feladó cégeké is: országos szinten három százalékkal. Budapest és Pest megye után a legaktívabb megyék Fejér, Borsod és Hajdú-Bihar voltak. Utóbbi különösen kiemelkedik: 11 százalékkal több hirdetést adtak fel a tavalyi év azonos szakához képest. Azonban valószínűleg ezt az adatot még korai volna a bejelentett debreceni BMW-gyár hatásával magyarázni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








