Az örökzöld retro játékokon túl minden évben rengeteg újdonság jelenik meg, amelyet nehéz nyomonkövetni és a kínálat is egyre csak nő. Megkönnyítjük a választást.
Minden ágazat több pénzt kap jövőre, és több mint 200 milliárd forintos adócsökkentés a terv - mondta a Magyar Időknek Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.
A jövő évi költségvetés legfontosabb pontjairól beszélt a nemzetgazdasági miniszter a lapnak adott interjújában. Elmondása szerint:
- Újabb két százalékkal mérséklődik a munkáltatók adó- és járulékterhe, egy százalékkal csökken a kisvállalati adó
- Öt százalékra esik az internet-szolgáltatás és a halhús áfája
- Nő a két gyermeket nevelők adókedvezménye
- Életbe léphet 2018. július elsején az online számlázás rendszere
- Folytatódnak a közszféra életpálya- és béremelési programjai
- A kiemelt közúti fejlesztésekre és a Modern városok programjára 400 milliárd forintot fordítanak
A tavaly novemberi hatéves bérmegállapodás eredményeként 2018-ban újabb két százalékkal mérséklődik a munkáltatók adó- és járulékterhe - mondta Varga. Hozzátette, a nagyjából kétszázmilliárd forintos kiengedést már korábban törvénybe foglalta az Országgyűlés, akárcsak a két gyermeket nevelők kedvezményét. Az érintett 350 ezer szülőnél nagyjából húszmilliárd forinttal marad több jövőre. Ezekhez társulnak az újabb áfacsökkentések. Január elsejétől 18 százalékról 5 százalékra csökken az internet-szolgáltatás forgalmi adója, és a kedvezményes körbe kerül a fogyasztásra szánt hal, vagyis a halhús is. A vállalkozások számára pedig az jelenthet könnyebbséget, hogy a kisvállalati adó kulcsa egy százalékkal mérséklődik. Utóbbi lépésekkel további tízmilliárdos összegről mond majd le a kassza.
Miből lesz erre fedezet?
A miniszter szerint a fentiek egy részét a feketegazdaság visszaszorításából szeretnék finanszírozni.
- mondta Varga. Ezzel a hatóság gyakorlatilag a gazdasági szereplők teljes forgalmára ráláthat. A rendszer a tervek szerint a jövő év közepétől kötelező lesz, a tesztüzem pedig már 2017. július 1-jétől elindul, vagyis a vállalkozások hamarosan kipróbálhatják a szisztémát.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Címlapkép: MTI
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








