A legendás együttes 2025. július 4-én, a soproni Lővérekben megrendezett SopronFesten ad koncertet.
Közzétették a 2016-ra vonatkozó éves zenepiaci statisztikáját. Összesen 8,6 milliárd forint jogdíjat osztottak szét a dalok, zeneművek alkotói (és jogutódjaik) között.
Az Artisjus a zeneszerzők és szövegírók közös jogkezelőjeként hatalmas zenei adatbázist gondoz, és minden évben több millió elhangzási adatot vizsgál meg. A zeneművek lejátszását felhasználási csatornánként méri - rádió, televízió, élőzenés rendezvények, hangfelvételek, online zenehallgatás - majd ezek alapján végzi el a jogdíjfelosztást.
Négy évnyi zene hangzott el tavaly
Az egyesület 558 444 különböző zenemű (dal, szám) elhangzását azonosította be és dolgozta fel 2016-ban; ha mindezt egyhuzamban játszanánk le, 4 éven keresztül zenét hallgatnánk éjjel-nappal. Az elhangzások után járó jogdíjakat az Artisjus kifizette a jogosultaknak - így összesen 8,627 milliárd forintot osztott fel a dalok, zeneművek szerzői, illetve a jogutódok részére.
2016-ban a kifizetések során összesen 15 563 magyar szerző és jogutód részesült jogdíjban.
A tavalyi évben 18 030 új zeneművet regisztráltak a magyar szerzők. Ez a szám közel azonos a tavalyelőtt bejelentett dalok mennyiségével (18 348), de a zeneművek műfajának eloszlási arányában lényegi változások észlelhetőek. Míg a 2015-ös és 2014-es években az electro / dance és a rock műfajok fej-fej mellett haladtak, a tavalyi adatok alapján már új felállás körvonalazódik. 2016-ban a bejelentett új dalok mindössze 11 százaléka a volt rock zene, így a 14 százalékot elérő electro / dance stílus leelőzte. Az első helyen még mindig a popzene áll (21%), de az alternatív, a világzenei és a hiphop műfaj is meghatározó, 8-9 százalékos részesedéssel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








