6 °C Budapest

Hivatalos: ennyi lesz jövőre a minimálbér

2016. november 24. 21:35 1 perc

Hivatalosan is közzétették a kormány és a munkaadók megállapodását. E szerint a minimálbér 127 500 forintra emelkedik január elsejével. 7 pontban mutatjuk a legfontosabb változásokat.

A kormány honlapjára feltöltött megállapodás a következő pontokat tartalmazza:

1. A kötelező legkisebb havi munkabér (minimálbér) havi összege:

  • 2017 január 1-től 15 százalékos emeléssel 127 500 forint
  • 2018 január 1-től 8 százalékos emeléssel 138 ezer forint 

2. A legalább középfokú végzettséget igénylő munkakörökben foglalkoztatottak garantált havi bérminimuma:

  • 2017 január 1-től 25 százalékos emeléssel 161 000 forint
  • 2018 január 1-től 12 százalékos emeléssel 180 500 forint

3. A társasági adókulcs mértéke 2017 január 1-től egységesen 9 százalék

4. A munkaadók által fizetett szociális hozzájárulási adó mértéke:

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

  • 2017 január 1-től 5 százalékpontos csökkenéssel 22 százalék
  • 2018 január 1-től 2 százalékpontos csökkenéssel 20 százalék

5. A szocho 2018 január 1-től 0,5 százalékos csökkentéssel legyen 19,5 százalék, ha a versenyszférában 2017-ben legalább 11 százalékkal nő a bruttó átlagkereset az I-III. negyedévben az előző évi azonos időszakhoz képest.

6. 2019-től összesen négy alkalommal csökken majd a szocho mértéke. Mindig 2 százalékponttal, de csak akkor, ha a reálkereseti mutató 6 százalékkal nő.

7. A minimálbér és a garantált bérminimum újabb felülvizsgálatáról 2018 után egyeztetnek majd.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2026.11.03 13:57
Sok nő retteg a változókor beköszöntétől, pedig, ha tudjuk, mi és miért történik ekkor a női szervez...
laskainelli  |  2026.10.26 12:08
Legtöbben azt gondolják, hogy a pillangó a gyomorban, a vibrálás a levegőben, ha pittyen a telefon,...
coachco  |  2026.10.07 22:03
Csapvizet isztok? Miért? Miért nem? [...] Bővebben!
legacykft  |  2026.09.08 18:54
Két évvel ezelőtt kezdtem el a szociodráma csoportvezető-asszisztensi képzést. Szerettem volna valam...
kovacstunde  |  2025.11.15 08:00
Pár nappal ezelőtt Gabi barátnőmmel beszélgettünk, éppen ennek a cikknek a gondolataival voltam elfo...
NAPTÁR
Tovább
2026. november 14. szombat
Aliz
46. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
AI & Digital Transformation 2026
AI-forradalom és agentic AI trend. November 26.
Deep Tech 2026
Technológia. Tudomány. Üzlet. November 18.
Vállalkozói Klub 2026
Új korszak, új lehetőségek. Ingyenes regisztráció!
HR (R)EVOLUTION 2026
Az ősz kiemelt HR rendezvénye november 17-én.
EZT OLVASTAD MÁR?