Közeleg a felvételi határidő, így ebben az időszakban különösen fontos az önismeret, melynek birtokában felelős döntést tud hozni jövőjével kapcsolatban.
Az enyhe javulás ellenére a kkv-k több mint fele továbbra sem tervezi béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit. Egyértelműen az étkezési hozzájárulás a legnépszerűbb juttatási forma, amit holtversenyben a munkába járás költségtérítése és a SZÉP Kártya követ. Míg a mikrovállalkozásoknál visszaesett, addig a kis-és középvállalkozásoknál erőteljesen nőtt a cafeteriát tervező cégek aránya - derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.
Az év eleji mélyponthoz képest enyhén javult a cafeteriát tervező cégek aránya. Ennek ellenére továbbra is csak a vállalkozások mindössze 45 százaléka kalkulál a béren kívüli juttatások valamelyik formájával. Ez az arány jóval elmarad a válság előtti 2008-as csúcsidőszaktól, amikor még a kkv-k 80 százaléka alkalmazta azt, holott a cégek túlnyomó többsége szerint a gazdaság már túljutott a mélyponton.
- részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legfontosabb cafeteria elem: az előző negyedévi 27 százalékhoz képest most már közel minden harmadik cég fogja alkalmazni (32 százalék). Ezt követi szinte megegyező arányban a munkába járás költségeinek megtérítése (15 százalék) és a kedvező adózású SZÉP Kártya (13 százalék), míg pénzbeli jutalommal minden tizedik vállalkozás fogja támogatni dolgozóit.
A különböző méretű cégek közül egyedül a mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak az előző negyedévhez képest kevesebb béren kívüli juttatásra (40 százalék). Ezzel szemben a kis-és középvállalkozásoknál erőteljes növekedés történt. Előbbiek dolgozói örülhetnek leginkább, ugyanis 39 százalékról 53 százalékra, míg utóbbiaknál 35 százalékról 46 százalékra ugrott a cafeteriát nyújtó cégek aránya.
Érdekesség, hogy a befektetési típusú béren kívüli juttatások (életbiztosítás, nyugdíjpénztári és egészségpénztári befizetések) is nőttek a kkv-k körében. Ezek a juttatási formák viszont a vállalkozások csupán néhány százalékát, azon belül is jelenleg inkább a kisvállalkozásokat érintik.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Visszatér a korábbi slágertermék: újra elérhető tőke- és hozamvédett befektetési alap a piacon
Fenntartható élelmiszergazdaság és energetika felpörgése akár 20 százalék hozamot is adhat 5 év alatt az OTP-nél.
-
Újra eljött a bankbetétek ideje?
Már 10 százalék feletti lekötött betét is van a piacon – a MagNet értékelte a helyzetet.
- Meghökkentő szám érkezett a magyarországi napelemekről
- Itt az utolsó előtti pillanat, rohamoznak az autósok
- Harminc harcjárművet kap hamarosan a Magyar Honvédség
- Újabb borzalmas fegyvert vetettek be Ukrajnában az oroszok - videó
- Balogh Samu reagált: remélem, nem lapra firkált szavak alapján dől el Budapest sorsa
- Novák Katalin fogadta az azeri elnököt: vehetünk energiát
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


