Egyre több dolgozó lép új pályára a jobb megélhetés és stabilitás reményében, még ha a váltás komoly kihívásokkal is jár.
A hagyományos postai forgalom csökkenése és a bevételek apadása ellenére sem tervez az idén létszámleépítést a Magyar Posta - írja a Napi Gazdaság.
A vállalat a lap megkeresésére közölte: nem számítanak jelentős létszámcsökkenésre a következő időszakban, a levél- és csekkforgalom csökkenéséből kieső árbevételt új - például elektronikus - szolgáltatások bevezetésével kívánják kompenzálni.
Az üzleti tevékenységet érintő jelentősebb változások hatással vannak a humánerőforrás-gazdálkodásra, de jelen ismeretek alapján ez egyelőre nem indokol csoportos létszámleépítést - közölte a társaság.
A Magyar Posta árbevétele, ha minimálisan is, de csökkent az elmúlt évek során, a legutolsó, 2013-as beszámoló szerint a cég árbevétele 191,2 milliárd forint volt. Mindeközben az alkalmazottak száma is kisebb lett, a cégbírósági adatok szerint három év alatt csaknem 1700 fővel. A Magyar Posta tavaly tovább zsugorodott, lapértesülések szerint a foglalkoztatottak átlagos állományi létszáma 2014 első negyedévben 31 701 fő volt, a második negyedévben pedig 31 322, míg 2013 végén még csaknem 32 300-an dolgoztak a társaságnál.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








