Álláskeresési járadék 2026: mennyi a munkanélküli segély összege 2026-ban, hogyan történik az álláskeresési járadék igénylése, milyen munkanélküli központot keressünk fel?
A szakszervezetek egységesen 103 500 forintos minimálbérre és 120 000 forintos garantált bérminimumra tettek javaslatot a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumnak (VKF) keddi ülésén, amelyen a jövő évi bérekről tárgyaltak a kormánnyal és a munkaadói szervezetekkel - közölte a Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ).
A szakszervezetek azt szeretnék, hogy a versenyszféra elvárt éves béremelése ellensúlyozza az infláció várható mértékét, vagyis biztosítsa a nettó bérek reálértékének megőrzését, és ezen felül biztosítsa a munkavállalók részesedését a 2014. évre várható termelékenységnövekedésből.
A munkavállalói érdekképviseletek azt javasolják, hogy a közszféra béremelése kövesse a magánszféra béremelkedését.
Ennek megfelelően a szakszervezetek országos bérajánlásként a többi szakszervezettel egyetértésben 4,4 százalékos béremelési igényt támasztanak a munkáltatókkal szemben, mivel 2014-ben a Magyar Nemzeti Bank legutolsó előrejelzése szerint az infláció várható értéke 2,4, a termelékenységnövekedésé pedig 2 százalék. Egy ekkora béremelés 2014-ben 2 százalékos reálbér-emelkedésre adna lehetőséget - írja a Munkástanácsok.
A minimálbérek és a garantált bérminimum tekintetében a szakszervezetek a minimálbérek további közelítését javasolják a létminimum összegéhez, ezért a minimálbér-emelési javaslat az országos bérajánlás plusz egy százalék, vagyis 5,4 százalék.
A munkaadók a jövő évi várható inflációval megegyező 2,4 százalékos béremelést javasolnak, amely a minimálbér reálértékének megőrzését jelentené ugyan, de nem számol azzal, hogy jövőre az idei évinél magasabb gazdasági növekedés és ebből fakadóan legalább 2 százalékos termelékenységnövekedés várható - hívja fel a figyelmet a szakszervezet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A szakszervezetek szerint a munkavállalóknak ennek a hozadékából is részesülniük kell; a javasolt béremelés növelné a fogyasztást, maga is hozzájárulna a gazdasági növekedés fenntarthatóvá válásához, valamint közelítené a létminimum és a minimálbér között "tágra nyílt olló szárait" - olvasható a közleményben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







