Főként a nyugtaadást mulasztották el a balatoni sétahajó-vállalkozások a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ellenőrzéseikor - tájékoztatta a hivatal Somogy megyei adóigazgatóságának sajtóreferense kedden az MTI-t.
Fülöp Eszter közölte: a revizorok az összes nagyobb forgalmú kikötőben - Fonyódon, Siófokon, Keszthelyen és Balatonfüreden -, valamint egy kisebb kikötőben is sétahajóra szálltak.
Hozzátette: öt nyugtaadási ellenőrzésből mind az öt esetben mulasztást állapítottak meg. Két alkalommal az átadott bizonylat nem volt megfelelő, esetükben alacsonyabb mulasztási bírságot szabnak ki, a másik három esetben viszont nem adtak nyugtát. Előfordult, hogy a sétahajó személyzete szabályos, nyugtának minősülő jegy adása után a hajón vásárolt italok áráról mulasztott el nyugtát kiállítani. Esetükben a bírságok százezres nagyságrendűek lesznek.
A sajtóreferens tájékoztatása szerint a hajókon a munkavállalók jogállását is ellenőrizték a revizorok: két hajón is találtak olyan dolgozót, aki nem volt bejelentve.
Az adóellenőrök civil pénzügyőri biztosítással hajót is béreltek, kisebb körutat téve a Balatonon. Partraszállás után a kapitány - maga volt a vállalkozó - készpénzfizetési számlát állított ki, de tartalmi hiányossággal, emiatt kisebb bírságra számíthat.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








