A megélhetési csalás egy újabb formája harapózott el az utóbbi időben. A pénzügyi nehézségekkel küzdő családok több ezer forintos veszteséggel, a törvény megszegésével szabadulnak meg a munkáltatójuktól kapott üdülési csekktől, a csekk-biznisz szinte már külön iparággá vált, az Keletinél állítólag azonnal fizetnek készpénzben - írja a Magyar Nemzet.
Van olyan üzér, aki nyilvánosan, a Keleti pályaudvar egyik újságosbódéjának falán hirdeti magát. A jegyüzér 70%-on váltja készpénzre az üdülési csekkeket és 80%-on az étkezési jegyeket. Az sem zavarja nagyon, hogy előbbiek névre szólóak. Az meg pláne nem, hogy mindez törvénybe ütközik.
Az üdülési csekkek forgalma az elmúlt évben elérte az 50 milliárd forintot, ha csak ennek töredéke került az üzérekhez, a 20-30%-os haszon akkor is számottevő. A lap kérdésére az üzér elmondta, hogy az üzlet virágzik, szinte naponta hívják a megszorult családok.
A jegyüzérnek egyáltalán nem jelent problémát, hogy az üdülési csekkek névre szólók, és a törvény szerint azokat csak a jogos tulajdonosuk válthatja be, ugyanis előre aláíratja azokat az eladókkal, majd jól bejáratott rendszerben pénzzé teszi az utalványokat. Az eladók fűtésszámlára, ruházkodásra és iskoláztatásra költik inkább a pénzt.
Karácsony Mihály, a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány elnöke elmondta, hogy nem ismeretlen előttük a jelenség, jelenleg is három konkrét ügyben zajlik bírósági eljárás. Hangsúlyozta, hogy nemcsak a csekkek adásvétele, de az ilyen ügyletek reklámozása is törvénybe ütközik.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








