Az iparűzési adón is spórolnak a magyar cégek, a költségmegtakarítás nyertesei azok a települések, amelyek jó infrastruktúrával és 0%-os iparűzési adókulccsal csábítják a vállalkozásokat - írja a Magyar Nemzet.
Sok magyar cég költözött az elmúlt időszakban kisebb hazai településekre az iparűzési adó alóli mentesülés érdekében. A cégvándorlás leginkább a jó megközelíthetőséggel, és megfelelő infrastruktúrával rendelkező településekre irányul. A cégek egyik elsődleges célpontja az 1700 fős, Pest megye déli részén található Újlengyel, ahol nagy hagyománya van az adóminimalizás céljából a községben csak székhellyel rendelkező vállalkozásoknak.
Az uniós csatlakozás előtti időszak rendkívül kedvező magyarországi adószabályozása ugyanis több nemzetközi vállalkozást is a településre vonzott. Ezért is telepedett le Újlengyelben például egy tengeri olajfúrással fogalakozó cég és egy amerikai médiabirodalom leányvállalata is.
Mára a hazai piac is felfedezte magának a könnyű adókikerüléssel kecsegtető lehetőséget, és szép számmal érkeznek a településre vállalkozások. Mint Cserna Ferenc polgármester a lapnak elmondta főleg fuvarozással foglalkozó cégek költöznek a település szélére, akiknek kapóra jön a néhány kilométerre futó M5-ös autópálya, valamint Budapest közelsége.
Bár egy forint iparűzési adó sem folyik be a településen, mégis jó húzásnak tűnik az adómentesség biztosítása. A polgármester nyilatkozata szerint, a 180 millió forintos éves költségvetéssel rendelkező településnek csak a fuvarozó cégek évi 33 millió forintot fizetnek gépjárműadó formájában. Emellett jótékonyan hat a település gazdálkodására az is, hogy a vállalatok munkahelyeket is teremtenek a községben, és a lakosság a használaton kívüli ingatlanjait bérbe tudja adni a beérkező cégeknek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








