Míg Magyarországon az állami cégek vezetőinek fizetése hozza ki a sodrukból az állampolgárokat, addig az Egyesült Államokban a non-profit alapítványok vezetőinek vastag borítékjai miatt húzzák fel sokan a szemöldöküket.
Miközben tavaly már dúlt a válság, a non-profit szféra vezetői a korábbi évhez képest átlagosan hét százalékkal magasabb fizetést vittek haza az Egyesült Államokban, mint korábban. Nem is egyszerű összegeket.
A Chronicle of Philanthropy felmérése szerint a legtöbbet a bostoni Partners HealthCare System vezetője keresett, összességében 2,7 millió dollárt. A New York-i Museum of Modern Art igazgatója 2,1 milliót vihetett haza, a New York University elnöke 1,3 milliót.
A Chronicle of Philanthropy szakértői szerint a jelenség nem meglepő, mivel a céges adományok - és velük együtt a vezetői fizetések - korábban kerültek meghatározásra. A 2009-es évben azonban már az alapítványok pénztárcáján is nyomott hagyott, a 325 megkérdezett non-profit cég mintegy egyharmadában csökkentek a vezetői juttatások. "Nehéz elmagyarázni az adakozóknak, hogy tartsák fenn a korábbi támogatás mértékét úgy, hogy közben az alapítvány elnöke semmilyen saját áldozatot nem vállal" - mondta az egyik szakértő. Jane McIntyre, a United Way of Central Carolinas új igazgatója például évi 142 000 dollárt keres, holott elődje még 1,2 millió dollárért töltötte be ezt a tisztséget, igaz, pont a botrányosan magas fizetése miatt kellett felállnia.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Súlyos a helyzet a hazai munkahelyeken: nem csoda, hogy ennyi szorongó, depressziós van az országban
A nem önfoglalkoztatóként dolgozó hibrid munkavállalók 71%-a állítja, hogy az otthoni munkavégzés legalább részben segíti őket a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására
- Búcsúzni kényszerült az épp csak visszatérő Nadal