Most az autóipari részvényekkel kapcsolatos befeketési esélyeket Csáti Olivérre és Kövesy Károllyal vettük át.
Olyan sok helyről érkezik hír szinte minden nap a küszöbön álló leépítésekről és elbocsátásokról, hogy már az egyes cégek vezérigazgatói sem merik ezeket úgy bejelenteni, ahogyan eddig. Egyre nagyobb tendencia a világon, hogy nem a leépítés szót használják, hanem az eufemizmushoz folyamodnak, hogy ne legyen olyan éles a döntés. Az kérdéses, hogy az utcára került munkavállalón hogyan segíthet az, hogy nem leépítették, hanem a karcsúsítás áldozatává vált...
Múlt héten az American Express, amely már meg is kapta az amerikai jegybank szerepét betöltő Fed-től a bankká váláshoz az engedélyt, kényszerült 7000 fős leépítést bejelenteni, ami a jelenlegi munkaerő 10 százalékát érinti. A vezérigazgató Kenneth Chenault, hogy a hírt kíméletesen közölhesse, úgy nyilatkozott, mindez egy rekonstrukciós terv része.
Napokkal később, Rodger Lawson, a Fidelity Investment elnöke jelentette be az 1300 főt érintő elbocsátási hullámot, melyet költségcsökkentő tervként jellemzett.
Karrier-szakértők szerint a különleges szóhasználat mögött az áll, hogy az egyes vezérigazgatók így próbálják elkerülni a tömeges elbocsátások céghírnévre gyakorolt negatív hatását. Magatartáskutatók szerint ha az ember valami kínosat akar közölni, akkor unalmas nyelvezetet használ, hogy minél kevesebb figyelmet keltsen fel vele.
Egy másik lehetséges reakció, hogy mikor valaki valami rosszat tesz a másiknak, homályosan igyekszik fogalmazni, így próbálja meg a saját személyét "kimenteni".
Úgy tűnik, a leépítési-kommunikációban a Szilícium-völgy vállalatai járnak legelőrébb. A Tesla Motors vezérigazgatója, Elom Musk egy blog-posztjában úgy nyilatkozott a 10 százalékos elbocsátásról, hogy az egy speciális emberi erőforrás-filozófia. Az eBay-nél az októberi 1500 fős elbocsátás az egyszerűsítés eredménye.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Múlt hónapban a Yahoo vezére, Jerry Yang e-mailben azt írta az alkalmazottaknak a 10 százalékos leépítés kapcsán, hogy erre azért van szükség, hogy a cég fittebbé válhasson.
Persze az eufemizmus hátterében az is állhat, hogy a megmaradt alkalmazottaknak azt kell kommunikálni, hogy bizony a vezérigazgató a helyzet élén áll, s konkrét tervvel rendelkezik a cég jövőjét illetően.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








