A költségcsökkentés sok vállalatnál leginkább abban nyílvánul meg, hogy csökkentik a munkaerő létszámát. A Chrysler azonban új ötlettel állt elő, négynaposra csökkentené a munkahetet, 10 órás munkanapokkal, hogy ezzel spóroljon a kiadásokon...
Hamarosan megkezdődnek a tárgyalások az autógyár és az amerikai United Auto Workers szakszervezet között, hogy néhány üzemben hosszabb munkanapokkal, viszont rövidebb munkahéttel dolgozzanak az alkalmazottak a jelenlegi 5 munkanapos hét helyett. A cég az elbocsátások helyett ezzel próbálja csökkenteni a költségeit.
A szóvivő, Ed Saenz elmondta, hogy a cég hamarosan előterjeszti az ötletet a szakszervezeti vezetőknek, hogy 12 gyárban bevezethessék a 4 napos munkahetet, viszont a napi plusz két óra munka nem számítana így túlórának.
A változás lehetővé tenné a vállalatnak, hogy egyszerűen három napra becsukja néhány üzemét, amivel jelentős megtakarításokat tudnak elérni. A dolgozóknak szintén előnyt jelent a tervezet, mivel így három pihenőnapjuk lenne, ráadásul az ingázásra szánt idő és költség is csökkenne.
Az első időszakban 12 üzemben vezetnék be a rövidített hetet, de ha sikeres, és a dolgozók is támogatják, akkor más helyeken is elgondolkodnak a változtatásokon...
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








