Mint már széleskörűen ismert, a közösségi jogharmonizáció követelményei miatt - a pénzügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2001. évi L. törvény értelmében - 2007. december 31.-ével megszűntek a vállalkozásoknak a helyi iparűzési adóból az önkormányzatok által biztosított kedvezmények és mentességek. Így 2008. január 1-jétől már azok a vállalkozások is kötelesek az iparűzési adót megfizetni, amelyek korábban kedvezményt vagy mentességet kaptak a helyi önkormányzatoktól.
2008. január 1. után már csak az a vállalkozó kaphat - az önkormányzati rendeletben megállapított feltételek szerint - adómentességet vagy adókedvezményt, amelynek adóalapja nem haladja meg a 2,5 millió forintot. Az említett változás jelentős többletterhet eredményezhet a befektetők számára; a kedvezmények megszűnése következtében egyes társaságoknál akár több milliárd forinttal is növekedhetnek az adóterhek.
A versenyképesség fenntartása érdekében ezért érdemes felmérni a helyi iparűzési adóval kapcsolatos optimalizációs lehetőségeket, valamint adókockázatokat annak érdekében, hogy a társaságoknak nyújtott kedvezmények, mentességek megszűnésének pénzügyi következményei kizárólag a jogszabályok által meghatározott keretekben maradjanak, ne eredményezzenek túlzott adókötelezettséget.
Szintén érdemes megjegyezni, hogy a 2008-as jogszabályi környezetben is lehetőség van az iparűzési adóból eredő ráfordítások (esetenként akár jelentős) mérséklésére. A PricewaterhouseCoopers több, a helyi önkormányzatok érdekeit is szem előtt tartó megoldási lehetőséget is elképzelhetőnek tart a helyi iparűzési adóból eredő terhek mérséklésére. Természetesen e megoldási javaslatok nem tekinthetők általánosnak, mivel a cég konkrét tevékenysége, a székhely, a telephelyek fekvése, valamint a cég által követett üzleti stratégia alapvetően meghatározza a mozgásteret.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








