A működés első két évében majdnem 16 ezren szereztek szakképesítést a Lépj egyet előre program keretein belül. A képzettséget szerzők 40 százaléka ráadásul a végzés utáni első hónapban találtak is munkát, mivel a képzés lényege az, hogy csak a hiányszakmákat lehet ingyenesen elsajátítani.
A 40 százalékos elhelyezkedési arány melletti előny, aki úgy végezte el az iskolát, hogy már volt munkahelye, az magasabb fizetéshez jutott. A programban részt vevők kétharmada volt álláskereső, közel egyharmaduknak viszont már volt munkahelyük, de a rendszeres foglalkoztatáshoz szükséges volt a szakképesítés megszerzése.
A kezdeményezést összesen 4,8 milliárd forinttal támogatta az unió, és a Munkaerő-piaci Alap, és a következő két évben is 10,6 milliárd forintot szánnak a folytatásra, amivel 22 ezer embert szeretnének képzettséghez juttatni.
A tanfolyamok időtartama 150-1000 óra, és könnyítésként jelenik meg, hogy a tanulók a tankönyvvásárláshoz is segítséget kapnak, és olyanokat is felvesznek, akik elavult tudásukat szeretnék piacképessé tenni.
A 2006-os indulás legfontosabb célja az volt, hogy a jelenleg 2 millió munkavállalási korú magyarnak valamilyen képzettséget tudjanak biztosítani, és hogy szakembereket biztosítsanak azoknak a cégeknek, akik már hosszú ideje küszködnek a jó szakemberek hiányával...
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








