Tíz nőből egy 25 és 54 év között nem dolgozik az Európai Unió 27 országában a családi kötelezettségek, gyereknevelés miatt. Bár ez a tagországokat tekintve jelentős eltéréseket mutat. Összességében viszont uniós átlagban az említett korosztályba tartozó hölgyek 23,6 százaléka nem dolgozott.
A férfiaknál ez mindössze 8,1 százalék. Bár ez annak is köszönhető, hogy ez az a korosztály, akik közül a legtöbben dolgoznak, de ez az a kor, amikor a családalapítás, és a gyereknevelés is időszerű, a nem dolgozó nők esetén a legtöbben emiatt nem lépnek ki a munkaerőpiacra.
A családi kötelezettségek miatt Nagy-Britanniában, Svédországban, és Dániában mindössze 2 százalék marad otthon a nők közül, miközben Máltán például ez 46 százalék, Törökországban pedig több mint 62.
Összességében a legkevesebb inaktív nő 25 és 54 éves kor között Szlovéniában (13%), Svédországban (13,7%), és Észtországban (14,3%) van, a legtöbb pedig Máltán (58,9%), Olaszországban (35,7%), és Görögországban (30,9%) van.
A 15 és 24 év közötti, valamint az 55 és 64 éve közötti korosztályok esetén a legnagyobb visszatartó indok a munkavállalástól az oktatás, és a nyugdíj. 15 és 24 év között 59,4 százalék nem dolgozik a nők közül, a férfiaknál ez csak 52,5 százalék. Az 55-64 éves korosztály közül pedig az EU27 átlagában 62,9 százalék inaktív, a legnagyobb százalék Máltán, ahol 88,4 százaléka nem dolgozik az említett korosztályban.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Részben az is felelős, akinek a portáján szúnyog van - ezt tehetjük, és ezt teszi a katasztrófavédelem
- A kórházi adósságok miatt kell egy nagyot lépnie Varga Mihálynak és Pintér Sándornak
- Meglepő állami adat a Fülöp-szigeteki vendégmunkásokról
- Újabb személyi változás a Külgazdasági- és Külügyminisztériumban
- Vigyázat, gond van az egyik epilepszia kezelésére szolgáló szerrel!
- Felfegyverkezett topbűnözőt fogtak Rómában – az ukrán frontról érkezett