A jövő évben tervezett minimálbér és bérminimum emelése félmillió dolgozónál is többet fog érinteni, a cégeknek 2008-ban 46 milliárd forinttal több bért kell majd kifizetniük az emelkedés miatt - írja a Világgazdaság.
69 ezer forintra emeli ugyanis a kormány a minimálbér összegét, és 20 valamint 25 százalékos növekedés várható a szakképzettek bérminimumában. A 46 milliárdos többlet ráadásul csak a minimum bérek emelésére elegendő, a cégekre további terheket ró a kormány keresetajánlása, vagyis úgy nézhetnek szembe jelentős többlet költségekkel, hogy a bérek vásárlóereje az infláció miatt nem is emelkedett meg.
A leginkább az 50 fő alatti cégeket fogja érinteni a kötelező emelés, 2008-ban több mint 200 ezer embernél kell alapfizetést emelni. Régiós szinten az Észak-Alföld vállalkozásai a leginkább érintettek, a megyéket tekintve pedig Békésben kell 3,2 százalékos emelést végrehajtaniuk a cégeknek.
A minimálbér emelése a feldolgozóiparban, a bérminimumé pedig a kereskedelemben fogja a legnagyobb terhet róni a cégekre. Első esetben 13,6 milliárd forint, második esetben 12,6 milliárd forint többletkifizetés várható a jövő évben.
A kereskedelemben viszont már tavaly is gondot okozott az emelés kifizetése, a cégek harmada már akkor is jelezte, hogy nem termelik ki a megnövekedett költségeket. Az emelést csak akkor lehetne elkerülni, ha ágazati szintű, kollektív döntés születne, bár eddig erre csak a mezőgazdaságban volt példa.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kereskedelemmel foglalkozó cégek viszont jelenleg is tárgyalásokat folytatnak a bérek befagyasztásáról, miszerint a tapasztalat függvényében a legalacsonyabb bér 72 100 illetve 75 200 forint maradna.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








