Az eredményes határkontrollnak és az adókulcsok emelésének köszönhetően az adóhatóság ez év augusztus végéig 800 milliárd forintos bevételről számolhatott be, 60 milliárd forinttal többről, mint a tavalyi év azonos időszakában. Ez az előirányzatot is meghaladja, főként a jövedéki adókból származó bevétel növekedése miatt - írja a Világgazdaság.
Az illegális forgalom visszaszorítása jelentős szerepet játszott abban, hogy a tartósan magas üzemanyagárak ellenére a benzin szabad forgalma 2,5, a gázolajé pedig hat százalékkal növekedett. A fokozott ellenőrzés áll a hátterében annak is, hogy a cigaretta legális forgalma 9,7 százalékkal bővült, az illegális forgalmat pedig sikerült 10 százalék alá leszorítani.
A tavalyi adóemelés és a fokozott ellenőrzés hatására augusztus végéig 27 százalékkal nőtt az adóbevétel. Ebben a cigaretta és az üzemanyag forgalmának növekedésén kívül szerepet játszott az egyéb termékek, főként a sör forgalmának bővülése. Bár a hőség némileg ellensúlyozta ezt a hatást, a tömény szeszek iránti kereslet visszaesésén keresztül.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








