Az Európai Unió tagállamai közül Ciprus, Portugália és Görögország mellett hazánkban a legnehezebb rugalmas munkaidejű vagy részmunkaidős állást találni.
Az Európai Unió tagállamai közül Ciprus, Portugália és Görögország mellett hazánkban a legnehezebb rugalmas munkaidejű vagy részmunkaidős állást találni- írja a Magyar Nemzet.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint Magyarországon a munkavállalók 91%-a dolgozik kötött munkaidőben, annak ellenére, hogy az elöregedő társadalmak miatt megváltozott munkaerő-piaci feltételek egyre inkább a rugalmas foglalkoztatási formák alkalmazását követelik meg, mind a munkaadótól, mind a munkavállalótól.
Hazánkban munkavállalói oldalról egyrészt az alacsony jövedelem, amelyet a család többi tagjának jövedelme nem tud ellensúlyozni, illetve a viszonylag magas fajlagos utazási idő, míg munkaadói oldalról a magas járulékterhek és az egészségbiztosítási hozzájárulás költségei szabnak gátat a részmunkaidő terjedésének.
Az Európai Alapítvány az Élet- és Munkakörülmények Javításáért készített egy a rugalmas munkaidőre vonatkozó vállalati felmérést. Eszerint a "legrugalmasabbnak" a lett, a svéd, a finn, és a brit vállalatok számítanak. A vizsgált szervezeteket 4 csoportba osztották: a legkevésbé rugalmasak a "törzsidő-peremidő" rendszert alkalmazták, ahol a napi munkaidő hossza meghatározott, de kezdetét és végét a munkavállaló bizonyos intervallumon belül szabadon választhatja meg. A második csoportba az ugynevezett munkaidőkeretet alkalmazók tartoznak, eszerint a napi rendes munkaidőt, tehát a heti negyvenórát egy bizonyos időn belül kell ledolgozni, a plusz órákat pedig el lehet csúsztatni. A vállalatok 12 százaléka a munkaidőkeretet úgy alkalmazza, hogy a felhalmozott munkaóráknak megfeleően szabadnapot vehetnek ki az alkalmazottai, míg a legrugalmasabb vállalatok ezt úgy fejlesztették tovább, hogy a szabadnapokat tömbbé is lehet alakítani, tehát nem csak egy-egy napot adnak ki.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








