-3 °C Budapest

A kényelem trendje - müzli és mirelit pizza

Pénzcentrum
2005. július 29. 08:45

Nyáron az utazások és üdülések miatt különösen előtérbe kerül a kényelem a fogyasztásban: mélyhűtött vagy készételek, praktikus és egészséges reggeli, gyorsan tálalható vacsora hozzávalói, különleges szomjoltó italok találhatók a kiskereskedelmi forgalmukat leggyorsabban növelő élelmiszerek toplistáján - állapítja meg az ACNielsen Piackutató vállalat. A "kényelem trendje" azonban egész évben érzékelhető a bolti eladás adatai alapján.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Száz magyar nagyvárosi vásárló közül már 40-en a kényelmet tartják fő szempontnak a boltválasztásnál vagy a fogyasztásnál. Például a jeges tea forgalma 59 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, a sport- és energiaitaloké 39-cel. A vizsgált időszakban mélyhűtött burgonyából 44, mélyhűtött pizzából 24 százalékkal többet vettek a boltokban tavaly, mint egy évvel korábban. A reggelit gyorsan és egészségesen megoldó müzli szeletek eladása 44 százalékkal bővült. A konzerv zöldségek mutatója 30, a saláta önteteké 23 százalék.

A kényelem szempontjai érvényesülnek a különböző törlőkendők forgalmának 26-47 százalékos növekedésében, egyik évről a másikra. A fenti magyarországi adatok megfelelnek a nemzetközi fogyasztási trendeknek, amelyeket az ACNielsen 59 ország kiskereskedelmi múlt évi adatai alapján tárt fel.

A 2004 június-2005 május közötti évben az élelmiszerek közül a reggelire való cereáliák bolti eladása értékben 33 százalékkal haladta meg az előző hasonló időszakét. A kategória forgalmából a mennyiség közel fele jut gabonapehelyre, további egyharmad müzlire, míg a többi a reggeliző szeletekre. Legnagyobb mértékben, 39 százalékkal azonban a reggeliző szeletek iránti kereslet növekszik, a müzlinél ez "csak" 13, a gabonapehelynél pedig 12 százalék. A mélyhűtött pizza értékben mért növekedési mutatója 23, a mennyiségi pedig 19 százalék.

A jeges tea értékesítése literben 27, forintban 19 százalékkal bővült, és a piac mérete közeledik a 9 milliárd forinthoz. Az eltérés oka, hogy egy liter átlagára a múlt év április-májusi 187 forintról idén 175-re csökkent. Értékben a száraz salátaöntet piacbővülése 13, a bébiételé 11 százalékos. Az otthoni főzést megkönnyítő szószok és alapok 6 milliárd forint körüli éves forgalma szintén 9 százalékos bővülést jelez az ACNielsen közlése szerint.

Az igény a kényelemre nem csak a termékek, hanem maga a vásárlás iránt is erősödik. Például a nagyvárosokban főleg a 15-35 éves, egyszemélyes háztartásban élő, magas társadalmi státuszú fogyasztók számára nem az ár a legfontosabb, hanem a kellemes és gyors vásárlás, főleg szupermarketekben. A családban élő, átlagos életkorú, magas iskolai végzettségű nagyvárosi lakosok növekvő hányada azért kedveli a hipermarketet, mert ott egy helyen mindent megvesz; és ezt a kényelmet egészíti ki az alacsony ár, illetve a sok vonzó promóció.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
HR BLOGGER
vezetoi-coaching  |  2022.01.22 08:34
  Ez nekem is egy kedvenc képem, történetem. Mint akinek szintén sok könyve van, tőlem is meg szokt...
legacykft  |  2022.01.21 18:45
Mindannyian boldog életről álmodunk. A boldogság élménye azonban mindenkinek mást jelent, mondhatnák...
perfekt  |  2022.01.19 08:18
2022. évi első, közbeszerzési témájú bejegyzésünket - évek óta követett gyakorlatunknak megfelelően...
coachco  |  2022.01.18 16:34
Hetvenhét éve annak, hogy felszabadult a budapesti gettó. Ezt a hírt hallva eszembe jutott az a pár...
hrdoktor  |  2022.01.17 06:30
Bár a home office-ban az otthon kényelmében vagyunk, sokan tapasztalhatják, hogy a virtuális megbesz...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. január 23. vasárnap
Zelma, Rajmund
3. hét
Január 23.
Kaposvár napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Private Investor Day 2022
Mibe fektessünk 2022-ben? Tippek, elemzések, befektetési ötletek profiktól, Neked! Február 24-én online.
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. január 22. 19:20