3 °C Budapest

A kényelem trendje - müzli és mirelit pizza

Pénzcentrum
2005. július 29. 08:45

Nyáron az utazások és üdülések miatt különösen előtérbe kerül a kényelem a fogyasztásban: mélyhűtött vagy készételek, praktikus és egészséges reggeli, gyorsan tálalható vacsora hozzávalói, különleges szomjoltó italok találhatók a kiskereskedelmi forgalmukat leggyorsabban növelő élelmiszerek toplistáján - állapítja meg az ACNielsen Piackutató vállalat. A "kényelem trendje" azonban egész évben érzékelhető a bolti eladás adatai alapján.

Száz magyar nagyvárosi vásárló közül már 40-en a kényelmet tartják fő szempontnak a boltválasztásnál vagy a fogyasztásnál. Például a jeges tea forgalma 59 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, a sport- és energiaitaloké 39-cel. A vizsgált időszakban mélyhűtött burgonyából 44, mélyhűtött pizzából 24 százalékkal többet vettek a boltokban tavaly, mint egy évvel korábban. A reggelit gyorsan és egészségesen megoldó müzli szeletek eladása 44 százalékkal bővült. A konzerv zöldségek mutatója 30, a saláta önteteké 23 százalék.

A kényelem szempontjai érvényesülnek a különböző törlőkendők forgalmának 26-47 százalékos növekedésében, egyik évről a másikra. A fenti magyarországi adatok megfelelnek a nemzetközi fogyasztási trendeknek, amelyeket az ACNielsen 59 ország kiskereskedelmi múlt évi adatai alapján tárt fel.

A 2004 június-2005 május közötti évben az élelmiszerek közül a reggelire való cereáliák bolti eladása értékben 33 százalékkal haladta meg az előző hasonló időszakét. A kategória forgalmából a mennyiség közel fele jut gabonapehelyre, további egyharmad müzlire, míg a többi a reggeliző szeletekre. Legnagyobb mértékben, 39 százalékkal azonban a reggeliző szeletek iránti kereslet növekszik, a müzlinél ez "csak" 13, a gabonapehelynél pedig 12 százalék. A mélyhűtött pizza értékben mért növekedési mutatója 23, a mennyiségi pedig 19 százalék.

A jeges tea értékesítése literben 27, forintban 19 százalékkal bővült, és a piac mérete közeledik a 9 milliárd forinthoz. Az eltérés oka, hogy egy liter átlagára a múlt év április-májusi 187 forintról idén 175-re csökkent. Értékben a száraz salátaöntet piacbővülése 13, a bébiételé 11 százalékos. Az otthoni főzést megkönnyítő szószok és alapok 6 milliárd forint körüli éves forgalma szintén 9 százalékos bővülést jelez az ACNielsen közlése szerint.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 129 100 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,4%,  a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az UniCredit Banknál 9,7%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az igény a kényelemre nem csak a termékek, hanem maga a vásárlás iránt is erősödik. Például a nagyvárosokban főleg a 15-35 éves, egyszemélyes háztartásban élő, magas társadalmi státuszú fogyasztók számára nem az ár a legfontosabb, hanem a kellemes és gyors vásárlás, főleg szupermarketekben. A családban élő, átlagos életkorú, magas iskolai végzettségű nagyvárosi lakosok növekvő hányada azért kedveli a hipermarketet, mert ott egy helyen mindent megvesz; és ezt a kényelmet egészíti ki az alacsony ár, illetve a sok vonzó promóció.

HR BLOGGER
hrdoktor  |  2023.01.30 04:30
Megfelelő kommunikációval nemcsak magunkon, hanem a vállalaton is segíthetünk. [...] Bővebben!
laskainelli  |  2023.01.24 15:59
  Előfordul, hogy egy bizonyos életszakaszunkban nem érezzük jól magunkat a bőrünkben, nem vagyunk...
coachco  |  2023.01.23 17:52
Most, hogy így közeledek a hatvanhoz, határozottan állítom, minden kornak megvan a maga öröme, érdek...
hrbonbon  |  2023.01.23 14:33
    Simonyi Judit ügyvezető igazgató Az elmúlt évek tapasztalatait cáfolva a 2023-as év váratlan...
vezetoi-coaching  |  2023.01.20 22:51
Két videóját hoztam ide Simon Sinek-nek, amelyek szervesen összetartoznak. Millenials – „That is wh...
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 30. hétfő
Martina, Gerda
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?