Nyáron az utazások és üdülések miatt különösen előtérbe kerül a kényelem a fogyasztásban: mélyhűtött vagy készételek, praktikus és egészséges reggeli, gyorsan tálalható vacsora hozzávalói, különleges szomjoltó italok találhatók a kiskereskedelmi forgalmukat leggyorsabban növelő élelmiszerek toplistáján - állapítja meg az ACNielsen Piackutató vállalat. A "kényelem trendje" azonban egész évben érzékelhető a bolti eladás adatai alapján.
Száz magyar nagyvárosi vásárló közül már 40-en a kényelmet tartják fő szempontnak a boltválasztásnál vagy a fogyasztásnál. Például a jeges tea forgalma 59 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, a sport- és energiaitaloké 39-cel. A vizsgált időszakban mélyhűtött burgonyából 44, mélyhűtött pizzából 24 százalékkal többet vettek a boltokban tavaly, mint egy évvel korábban. A reggelit gyorsan és egészségesen megoldó müzli szeletek eladása 44 százalékkal bővült. A konzerv zöldségek mutatója 30, a saláta önteteké 23 százalék.
A kényelem szempontjai érvényesülnek a különböző törlőkendők forgalmának 26-47 százalékos növekedésében, egyik évről a másikra. A fenti magyarországi adatok megfelelnek a nemzetközi fogyasztási trendeknek, amelyeket az ACNielsen 59 ország kiskereskedelmi múlt évi adatai alapján tárt fel.
A 2004 június-2005 május közötti évben az élelmiszerek közül a reggelire való cereáliák bolti eladása értékben 33 százalékkal haladta meg az előző hasonló időszakét. A kategória forgalmából a mennyiség közel fele jut gabonapehelyre, további egyharmad müzlire, míg a többi a reggeliző szeletekre. Legnagyobb mértékben, 39 százalékkal azonban a reggeliző szeletek iránti kereslet növekszik, a müzlinél ez "csak" 13, a gabonapehelynél pedig 12 százalék. A mélyhűtött pizza értékben mért növekedési mutatója 23, a mennyiségi pedig 19 százalék.
A jeges tea értékesítése literben 27, forintban 19 százalékkal bővült, és a piac mérete közeledik a 9 milliárd forinthoz. Az eltérés oka, hogy egy liter átlagára a múlt év április-májusi 187 forintról idén 175-re csökkent. Értékben a száraz salátaöntet piacbővülése 13, a bébiételé 11 százalékos. Az otthoni főzést megkönnyítő szószok és alapok 6 milliárd forint körüli éves forgalma szintén 9 százalékos bővülést jelez az ACNielsen közlése szerint.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az igény a kényelemre nem csak a termékek, hanem maga a vásárlás iránt is erősödik. Például a nagyvárosokban főleg a 15-35 éves, egyszemélyes háztartásban élő, magas társadalmi státuszú fogyasztók számára nem az ár a legfontosabb, hanem a kellemes és gyors vásárlás, főleg szupermarketekben. A családban élő, átlagos életkorú, magas iskolai végzettségű nagyvárosi lakosok növekvő hányada azért kedveli a hipermarketet, mert ott egy helyen mindent megvesz; és ezt a kényelmet egészíti ki az alacsony ár, illetve a sok vonzó promóció.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket?
Mire fordítanád szívesen a lakás-előtakarékossági szerződésed?
-
A digitalizáció és az együttműködés lehet a KKV-k túlélésének egyik kulcsa 2025-ben
A Billingo kollaborációs programmal hívja fel a figyelmet a vállalkozói összefogás előnyeire.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.