A Magyar Nemzeti Bank kibővített ajánlásának köszönhetően a jövőben csökkenhet a banki hiteltörlesztések fedezeteként kötött biztosítások költségszintje és nő azok szolgáltatásainak tartalma.
Egy hét múlva kezdik el kézbesíteni a postások a devizahiteles elszámolások kézbesítőit. Az ügyfeleknek egyelőre nincs tennivalójuk, a Pénzcentrum mutatja a részleteket.
Ekkortól kaphatjuk meg az értesítőt
Március elején kezdik az elszámolási (és forintosítási) értesítő kipostázását a bankok, de a folyamatnak április végéig be kell fejeződnie. Az ügyfeleknek egyelőre nincs tennivalójuk, de a már megszűnt szerződések esetén viszont érdemes felvenni a kapcsolatot a hitelintézettel, egyeztetni a lakcímet és a bankszámlaszámot.
Kattints! Megszereztük! Ezt a levelet kapják a hitelesek a bankjuktól
Két speciális esetben kell az ügyfélnek kezdeményezni:
- A követeléskezelőknek átadott ügyeknél az adós kap értesítőt, azonban a bankot neki kell megkeresnie a hitelt nyújtó pénzintézetet.
- A másik eset a kedvezményes végtörlesztőké, akiknek a bankjuknál kell kezdeményezni az elszámolást, aminek 10 ezer forintos díja van. Amennyiben a kapott kedvezmény mértéke kisebb, mint az elszámolás miatt visszajáró összeg, akkor az ügyfél visszakapja az eljárási díjat, illetve az elszámolás miatt visszajáró összeg és a kapott kedvezmény különbözetét kapja az ügyfél.
Ez lesz az értesítőnkben
A dokumentumban nem lesznek majd "apróbetűs részek", hanem - az ígéretek szerint - tisztán, érthetően a lényeg lesz leírva a dokumentumban, az alábbi három plusz egy pontban részletezve:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- Az első rész tartalmazza a tisztességtelenül felszámított összegeket, árfolyamrés, illetve egyoldalú kamatemelés részre lebontva. Itt találhatjuk meg azt is, hogy mennyi jár vissza az ügyfélnek és hogyan alakul a tartozása.
- A második részben találhatjuk a forintosítás során kialakult kamatot, törlesztőrészletet és fennálló tartozást.
- A harmadik pontban pedig a panasztételi, jogorvoslati lehetőségek olvashatóak.
- A plusz egy pont gyakorlatilag egy táblázat, amiben az eddig befizetett összegeket találjuk.
De mi a helyzet az OTP ügyfeleivel?
A devizahitelek egyoldalú kamatemelése miatt adott be keresetet az OTP az állam ellen. A per során a keresetet - többek között - az Alkotmánybíróság is vizsgálta, így a perek nem záródtak le 2014. év végéig. Kérdésünkre az alábbi választ kaptuk a banktól:
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








