2018. július 21. szombat Dániel, Daniella

8 millió? Ugyan! A töredék részéért is kaphatsz már elektromos autót


Még ha nem is napi szinten, de már Magyarországon is láthatunk az utakon elektromos és hibrid autókat. Zöld rendszámuk következtében jelenlétük már azoknak is feltűnhet, akik nem különösebben érdeklődnek az autók iránt. Bár állami szinten is megvan az igyekezet arra vonatkozóan, hogy bátorítsák a lakosságot a környezetkímélő gépkocsik megvásárlására, az új példányok egyelőre még túlságosan drágák a magyarok többsége számára. Kíváncsiak voltunk azonban, hogy mennyire kell zsebbe nyúlnia annak, aki használtan szeretne egy ilyen autót megvásárolni.

Nem sok kétség férhet ahhoz, hogy az elektromos autók előbb-utóbb teljesen kiszorítják a hagyományos gépkocsikat az utakról. Egyrészt a technika fejlődésével ezek a modellek egyre megbízhatóbbakká válnak, másrészt számos országban az állam is arra ösztönzi az embereket, hogy a villanyautók közül válasszanak maguknak új kocsit. Ilyen ösztönzők például a Magyarországon is elérhető állami támogatás új elektromos autó vásárlásakor, vagy a zöld rendszámmal való ingyenes parkolás lehetősége. Más országokban pedig előbb-utóbb nem fogják beengedni a nagyobb városokba a hagyományos járműveket, csak az emissziómentes autókat.

Az azonban aligha meglepő, hogy egyelőre a magyarországi gépkocsiállománynak csak egy igen kicsi részét alkotják az elektromos és hibrid autók. Ezt nyilván az autók magas árai okozzák: átlagosan nagyjából 8 millió forinttal kell számolnia annak, aki egy új elektromos vagy hibridautót szeretne vásárolni. A legtöbb magyar számára ez még úgy is túl sok pénz egy autóért, hogy egyébként akár 1,5 millió forintos állami támogatást is igényelhetünk, amennyiben ilyen gépkocsit vásárolunk.

Mi a helyzet a használt autókkal?

Megnéztük az egyik legnagyobb használtautó-portálon, hogy mekkora kínálatból válogathat az, aki használtan szeretne elektromos vagy hibrid autót vásárolni. Elektromos autóból több mint 300, míg a hibridekből több mint 1600 autót kínálnak jelenleg eladásra. Tény, hogy a kínálat jóval kisebb, mint a hagyományos autók esetében - összehasonlításképp: benzines autókból közel 47 ezer ajánlat fut jelenleg a portálon -, de azért azt sem mondhatjuk, hogy nincs miből válogatni.

A keresésből kiderült, hogy akár 2,5 - 2,6 millió forintért is vásárolhatunk magunknak használt elektromos autót. Ezek az árak pedig már a lakosság jóval szélesebb rétege számára elérhetőek, mint az imént említett 8 millió forintos vételár. Egy ilyen autó már akkor is elérhető, ha nem tudunk ennyi pénzt zsebből kifizetni, hiszen egy kisebb önerő megléte esetén már kereshetünk magunknak valamilyen finanszírozási lehetőséget.

Az egyik leggyakoribb finanszírozási forma autók esetében a személyi kölcsön, amelynek nem csak rugalmas a felhasználási lehetősége, de jelenleg igen olcsón elérhetőek. Hogy ne a sötétben tapogatózzunk, a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorával is kiszámoltuk, hogy milyen ajánlatok közül válogathat az, aki mondjuk egy 2,5 - 3 millió forintos autó megvásárlásához keres finanszírozást. Tesztünkben 1 millió forintot akarunk felvenni 5 éves futamidőre és vállaljuk, hogy kamatkedvezményért cserébe a hitelező pénzintézethez utaljuk a jövedelmünket.

Jelenleg 11,73 százalékos THM-mel, 21 814 forintos havi törlesztővel kínál ekkora kölcsönt a CIB Bank, de nem sokkal drágább a Cetelem ajánlata sem: 23 216 forintos törlesztőrészlet, 14,82 százalékos THM-mel. Havi 23 710 forintos törlesztővel (THM 15,90%) kell számolnunk, ha a Cofidist, és 23 785 forintossal (THM 17,03%), amennyiben az Erste Bankot választanánk.

Persze bizonyára van, akinek ennél kisebb az önereje, ezért elvégeztünk egy példaszámítást 2 millió forintos hitelösszegre is (a futamidő változatlanul 5 év). Ebben az esetben már 43 627 forintos törlesztőre kell számítanunk a CIB Banknál (THM 11,73%), 44 388 forintosra a Cetelemnél (THM 12,57%), és 46 505 forintosra a Cofidisnél (14,90%).

A villanyautók előnyei

Persze sokaknak ez sem kevés pénz - főleg egy használt autó esetében -, ám érdemes azt is figyelembe venni, hogy az elektromos autóknak más előnyeik is vannak. Többek között alacsonyabbak az üzemanyagköltségek (sőt, sok helyen ingyenesen lehet tölteni őket), illetve Budapesten ingyenesen is parkolhatunk, amennyiben zöld az autónk rendszáma. Más nagyvárosokban is fennáll ez a lehetőség, bár van, ahol ezt külön regisztrációhoz kötik. Összességében tehát számos előnye van annak, ha valaki ilyen autót birtokol, miközben a levegőt sem szennyezi.

MIT SZÓLNÁL 490 EZER FORINTHOZ?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb gyorskölcsönt. Íme, egy példa: kalkulátorunkban 490 ezer forintos hitelösszeget, és 36 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót a CIB Bank nyújtja havi 16 075 forintos törlesztővel; de nem sokkal marad el ettől a K&H Bank ajánlata sem, amely esetében 16 273 forintos havi törlesztővel kalkulálhatunk. Emellett érdemes még megemlíteni a Cetelem, a Raiffeisen Bank, az ERSTE Bank, valamint a Budapest Bank gyorskölcsönét is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát.

Hozzászólások száma: 1 - Hozzászólok a fórumhoz
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk

Ennyiért gályáznak a napszámosok a magyar gyümölcsösökben
Jócskán emelkedtek az órabérek tavalyhoz képest.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS