Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
A Nemzetgazdasági Minisztérium társadalmi egyeztetésre bocsájtja a szabad felhasználású Diákhitel 1 konstrukció 2024 második félévére vonatkozó kamattervezetét - közölte az NGM. A javaslat szerint – amely a mai napon válik elérhetővé a kormányzati portálon – a hallgatói hitelezés területén is szükséges fenntartani a kamatstop intézményét, hogy a diákok továbbra is a piaci szint alatt, változatlanul 7,99 százalékos kamat mellett vehessék igénybe a szolgáltatást. Az önköltséges képzések díjának fedezésére szolgáló Diákhitel2 konstrukció továbbra is kamatmentesen igényelhető.
A COVID-járvány utóhatása és a háborús helyzet gazdasági következményei kedvezőtlenül hatottak a hitelkamatokra, köztük a sok diák számára létfontosságú Diákhitel 1 konstrukcióra is. A Kormány 2023 első félévében úgy döntött, hogy a vonatkozó jogszabály alapján számított 10 százalék fölötti ügyleti kamat hátrányosan érinti a családokat, ezért bevezette a kamatstopot a hallgatói hitelezés területén. A Diákhitel 1 félévente változó kamatozású hitelkonstrukció, amely a kamatstopnak köszönhetően folyamatosan jelentősen kedvezőbb kamattal érhető el, mint a piaci, szabad felhasználású fedezetlen lakossági hitelek.
A 2024 második félévére vonatozó kamatszint meghatározása során a Nemzetgazdasági Minisztérium javasolta a kamatstop fenntartását, a jelenlegi kamatszint megőrzését. A társadalmi egyeztetésre bocsájtott tervezet szerint a szabad felhasználású hallgatói hitel vonatkozó rendelkezések mentén megállapított kamata és a hitelfelvevő által fizetendő, 7,99 százalékos kamat különbözetét az állam a központi költségvetés terhére átvállalja.
A diákhiteleket számos tényező teszi vonzóvá a hallgatók számára: a hallgatói hitelekre jellemző, a kereskedelmi banki hitelekhez képest nagyságrendekkel alacsonyabb kamat, a rugalmas, rendkívül ügyfélbarát törlesztési feltételek, valamint a családtámogatási kedvezmények. A hallgatói hitelezés további fejlesztéséhez, az ehhez szükséges hosszú távú stabil háttér biztosításához, szükséges az állami tulajdonú, pénzügyi szolgáltatást végző társaságok közötti szinergiák fokozott kiaknázása.
Ennek érdekében június 12-től a Magyar Fejlesztési Bank szorosabb együttműködésben, a banki szakterületek széles körű tapasztalataival vesz részt az MFB Csoporthoz tartozó Diákhitel Központ Zrt. feladatainak ellátásában. A fokozott együttműködés hozzájárul ahhoz, hogy a diákok a lehető legkedvezőbb feltételek mellett vehessék igénybe a hallgatói finanszírozás nyújtotta lehetőségeket. Az együttműködés részleteiről a Diákhitel Zrt. rövidesen tájékoztatja ügyfeleit.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








