Egy brazil nő kedden egy bankfiókba tolta nagybátyja kerekesszékben, hogy hitelt vegyen fel a nevében.
Az elmúlt 1,5-2 évben érezhetően hosszabbodtak a fizetési határidők. Kis- és középvállalkozások széles köre számára ez komolyan hátráltathatja a likviditás fenntartását - áll egy friss közleményben.
Magyarországon a vállalkozások közel 60 százalékára jellemző, hogy egyéb kikötések nélkül belemegy a fizetési feltételek enyhítésébe, amely arány európai összevetésben kifejezetten magasnak mondható – mutat rá az MNB egy korábbi elemzése. A járvány és annak nyomán a bekövetkezett gazdasági visszaesés hatására ráadásul ágazatok egész sorában a fizetési morál mérséklődését lehetett tapasztalni. A Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) 2021 első félévéről készített kutatása szerint például a társaságok 64 százalékának akad legalább egy olyan üzleti partnere, amely késedelmesen fizetett.
Ezzel párhuzamosan – a BÁV Faktor piaci visszajelzései alapján – a fizetési határidők növekedése is érzékelhető volt az elmúlt 1,5-2 évben. Kis- és középvállalkozások (kkv) például multinacionális cég beszállítójaként rendszeresen találkoznak 90 napos fizetési határidőkkel. Ez pedig mikrocégek tömegeinek a létét nehezíti. A hosszú, akár 3 hónapot meghaladó fizetési határidők az FMCG szektorban jellemzőek, míg 30-90 nap közöttiek az építőipar,a gép- és könnyűipar, illetve egyes szolgáltatások esetében gyakoriak - írja közleményében a BÁV.
„A pandémia alatt a kkv-k érzékelhetően nagyobb hangsúlyt fordítanak a likviditási helyzetük folyamatos fenntartása. Ebben jelentős szerepet kaphat a jövőben a kereskedelmi faktoring. Amennyiben az Európai Uniós számokat vesszük alapul, akkor a jelenlegi szintekhez képest a hazai faktorálás kiugróan nagy piaci növekedési lehetőség előtt áll. Ehhez hasonló fejlődési potenciált a honi pénzügyi ágazaton belül nem igazán találni. Ennek kiaknázásához azonban szükség van arra, hogy a faktorházak olyan termékfejlesztésekkel, innovációkkal álljanak elő, amelyek segítségével a szolgáltatás a cégek számára gyorsan, könnyen és ügyfélbarát módon elérhető” – hangsúlyozta Rátkai Tamás, a BÁV Faktor vezérigazgatója.
A KSH friss számai szerint jelenleg Magyarországon mintegy 520 000 társas vállalkozás működik. Ebből alig 5 000 faktorál. Az Európai Központi Bank egy friss összesítése szerint viszont az uniós vállalkozások mintegy 9 százalékánál finanszírozási forrásként a faktoring megoldásként jön szóba. Ezt alapul véve a hazai növekedési lehetőség igencsak tetemes, hiszen az uniós számok alapján itthon reális esély van arra, hogy egyre több társaság igénybe vegye ezt a szolgáltatást.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A fejlődésnek vannak is jelei 2020-ban – a megelőző évihez képest – 23%-os növekedés után, összesen 3225 milliárd forint volt a teljes faktorált hazai forgalom. Idén minden esély megvan a további előrelépésre, hiszen a 2021 első félévben a faktorált forgalom elérte az 1660 milliárd forintot, ami a tavalyi teljesítményt kereken 10%-kal haladja meg.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml