Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Jelentősen megugrott a személyi kölcsönök piaca a tavalyi évhez képest - írja a Világgazdaság. Az év első tíz hónapjában 33 százalékkal több személyi hitelt helyeztek ki, mint egy évvel korábban.
Idén január-október között több mint 366 milliárd forint értékben kötöttek új fogyasztásihitel-szerződéseket. A Magyar Nemzeti Bank adatai alapján ez a mennyiség 33,5 százalékkal haladja meg a tavalyit, a 2015-ös mennyiségnek pedig csaknem a duplája.
A fogyasztási hitelek piacán belül egyértelműen a személyi kölcsönöké a vezető szerep: ezekből 256,3 milliárd forintot vettek fel a magyar háztartások október végéig. Ezzel az új szerződéseknek már nagyjából a 70 százalékát teszik ki ezek a hitelek.
Arányaiban jelentősen bővült a gépjárműhitelek kihelyezése is, viszont visszaesés volt tapasztalható a folyószámlahiteleknél az új szerződések mennyiségében.
Látványosan zsugorodott viszont a szabad felhasználású jelzáloghitelek állománya: októberig nagyjából az ötödével. Az állomány így 1232,2 milliárd forintot ért el. Az erős csökkenést leginkább a pénzügyi szolgáltatók portfóliótisztítási törekvései magyarázzák.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








