Az egyetemek, főiskolák saját ösztöndíjprogramokkal próbálják pótfelvételire biztatni azt a több mint 50 ezer diákot, akik nem nyertek felvételt az általános eljárásban. Eközben folyamatosan érdeklődnek a leendő hallgatók a Diákhitel 2-ről, de sokan attól tartanak, hosszú távon nem lesz fenntartható az állam által garantált kétszázalékos kamat.
A felsőoktatásba jelentkezők és felvettek száma is körülbelül 20 százalékkal volt kevesebb mint 2011-ben, voltak főiskolák, ahol több mint egyharmaddal kevesebb diákot tudtak felvenni, mint előző évben. Az augusztus 10-ig tartó pótjelentkezési időszakban az egyetemek és a főiskolák azt a több mint 50 ezer hallgatót próbálhatják meggyőzni az önköltséges szakokra jelentkezésről, akiket az általános eljárásban sehova nem vettek fel.
Félmilliót is kaszálhatnak az egyetemisták az új diákhitelen
Az egyetemek és főiskolák az önköltség egy részének megtérítésével, munkaerő-piaci programokkal, laptopnyereménnyel, Fluor Tomival közös nyílt nappal próbálják magukhoz csábítani a pótfelvételizőket, miközben a Diákhitel Központ Zrt-nél folyamatosan érdeklődnek a leendő hallgatók a Diákhitel 2 feltételeiről.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








