Határozottan javult a hétvégén megjelent hírek hatására a nemzetközi befektetői hangulat, ez pedig segített abban, hogy a forint mintegy 1%-os erősödéssel kezdje a hetet az euróval szemben.
A hangulatjavulás hatására az európai és amerikai határidős részvényindexek másfél-két százalék körüli pluszt indikálnak, az euró/dollár jegyzések ugrással kezdték a hetet (1,3240-es zárás után 1,33 körül ingadoznak). Mindez a külpiaci hangulatjavulás egyértelműen jókor jött a forintnak, amely határozott erősödést produkált reggelig: az euróval szembeni jegyzések a péntek esti 316 körülről 313-ig süllyedtek, azaz távolodott a kurzus a közelmúltban felállított 317,9-es történelmi forintmélyponttól (amelyet múlt pénteken a Moody's felőli leminősítés hatására megközelített).
A piac a holnapi MNB-kamatdöntésre koncentrál. Amint hétvégén közzétett, frissített felmérésünkben rámutattunk: a Moody's felőli leminősítés hatására a piaci szereplők már nem 25, hanem inkább 50 bázispontos kamatemelést tartanak (legalább) szükségesnek ahhoz, hogy a forint gyengülési hulláma ne folytatódjon.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








